Januárban fogékonyak vagyunk a változásra: enyhe lelkiismeret-furdalást érzünk az ünnepek alatti eszem-iszom miatt, tudjuk, hogy most kellene elhatározni magunkat, mégis, a téli hideg, a nem túl sok napfény és a munkához való visszatérés kicsit visszahúznak. Pedig itt az ideje, hogy belevesd magad az életmódváltásba, pláne az edzésbe – ebben segítünk most! 

Miért is kell sportolni?

Mindenekelőtt akár diétába, akár edzésbe kezdesz, tisztázd magadban, miért fontos ez az egész. Ha nem érzed legbelül, miért jó edzeni, egészséges ételeket enni, és csak azért kényszerítesz magadra egy másfajta életritmust, mert úgy helyes, akkor nem fogod sokáig bírni. Sportolni pedig nem csak azért kell, hogy olyan legyen a tested, mint a világsztároké; egyrészt rajtuk is van hiba bőven, másrészt nekik ez a dolguk. Heti három óra edzéstől nem feltétlenül leszel nádszálkarcsú, vagy lesz álompopsid, de levezeted a feszültséget, fitt leszel, javul a koncentrációs képességed, és nem mellesleg, ha ráérzel az ízére, és tényleg helyesen csinálod, akkor bizony az alakodon is látszik majd a változás. 

Forrás: Thinkstock
Aki sportol, tovább él?

A legújabb kutatások szerint igen. Azoknál a nőknél, akik tizenéves korukban rendszeresen mozogtak, alacsonyabb a rák miatti vagy más okból bekövetkező halálozás kockázata – derül ki egy friss kutatásból, amelyben a szakértők több ezer 40 év fölötti kínai nőt vettek górcső alá. Kimutatták, hogy a tiniként hetente nagyjából 80 percnél többet mozgóknál 16 százalékkal alacsonyabb a rák miatti korai halálozás kockázata, valamint 15 százalékkal a bármilyen ok miatti korai halálozásé. A csapatsportban való részvételnek csaknem ugyanilyen pozitív hatása volt. 

Ne keresd a kifogásokat!

Ha valamihez nagyon nincs kedvünk, hajlamosak vagyunk mindent kitalálni, csak hogy véletlenül se kelljen belevágni a dologba. Bár az ünnepek után többnyire igyekszünk kicsit spórolni, a mozgásra a pénz nem lehet kifogás. Ha nincs lehetőséged edzőterembe menni, csoportos órákat látogatni, akkor ne feledd: a futás és a séta mindig, de tényleg mindig jó ötlet. Ebben pedig a tél sem lehet akadály: persze nem azt mondjuk, hogy ha eddig sosem futottál, akkor a mínuszokban állj neki, de a testedet hozzászoktathatod a kinti edzéshez – persze fő a fokozatosság!  

Forrás: Thinkstock

Az otthoni mozgás is jó ötlet: korábban mutattunk már olyan gyakorlatokat, amelyekkel a lakásban is simán karbantarthatod a testedet, de akár jógagyakorlatokkal is formában tarthatod magad!

Keress motivációt! 

Fontos, hogy ne elérhetetlen célokat tűzz ki magad elé. Persze jó lenne ledobni nyárra 15 kilót, és rengeteg izmot felszedni, de hidd el, sikerélményed csak akkor lesz, ha látod a változást. Ha az a típus vagy, akinek szüksége van némi motivációra, inspirációra, akkor keress olyan oldalakat, olyan személyeket, akiknek a képeit nézegetve nem elbizonytalanodsz, hanem úgy érzed, meg tudod csinálni. Itt korábban összeszedtük azokat az Instagram-oldalakat, ahol szuper trükköket leshetsz el olyan bloggerektől, akik abszolút az egészséges életmód éllovasai, itt pedig olyan sztárokat mutattunk be, akik tavaly szuper alakjukkal motiváltak bennünket. Ha inkább a hétköznapi lányok edzésterveiben bízol, ebben a cikkünkben 10 bombatestű Insta-lányt mutattunk be, akik tényleg minden percben sportolásra motiválnak majd. 

Válaszd ki a hozzád közel álló edzésmódszert!

Fontos, hogy ne aszerint válassz edzésmódszert, hogy mi a trendi: sokkal fontosabb, hogy szeresd, amit csinálsz. Ha pörgős életet élsz, és állandóan úton vagy, ráadásul sokat stresszelsz, a felpörgető edzések helyett érdemes valami olyasmivel próbálkoznod, ami megtanít relaxálni, koncentrálni, de az alakodat is formálja: ilyen a jóga és a pilates. Ha azonban kifejezetten a sporttól várod a pörgést, és lételemed az intenzív mozgás, válassz valami zenés, táncos edzésmódszert. Ha az izomépítés a célod, próbálj ki súlyzós tréningeket, vagy ismerd meg 2016 legújabb mozgásformáit!

Támogatott tartalom