A rendszeres mozgás felére csökkenti a szívroham miatti halálozás kockázatát, napi 25 perc tempós séta pedig akár hét évet is hozzáadhat az élethez - állítják a szakemberek.

Még azok is javíthatnak az egészségi állapotukon, akik a hetedik iksz betöltéséig semennyit se mozogtak - mondják a szerzők. Sanjay Sharma, a St. George’s University Hospitals kardiológusa szerint már a könnyed mozgás is felére csökkenti az átlagos 50-esek és 60-asok szívroham-kockázatát. 

Forrás: Dreamstime

"Nem kerülhetjük el teljesen a korosodást, viszont igenis késleltethetjük. Hetvenes fejjel fiatalosabbak lehetünk, és boldogan élhetünk kilencvenvalahány évesen is. A mozgás 3-7 plusz évet ad a várható élettartamhoz. Antidepresszáns hatású, javítja a kognitív működést, és most már azt is sikerült bebizonyítani, hogy feltartóztathatja a demenciát" - taglalta Dr. Sharma.

A szakember úgy véli, hogy mindenkinek legalább 20-25 percet kellene gyalogolnia vagy lassan kocognia naponta.

Gyalogolni sosem késő: egy sport, ami idős korban is fitten tart!
Ahogy előrehalad az idő, úgy veszít testünk erejéből, hajlékonyságából, mozgékonyságából, izomtömegéből. A jó hír viszont az, hogy nagyon is sok mindent tehetünk állapotunk romlása ellen!