Biztosan veled is előfordult már, hogy folyamatosan éhes voltál annak ellenére, hogy rendszeresen jóllaktál. Mégis, mi lehet az oka a folyamatos éhségnek? 

1. Túl sok fehér szénhidrát

A finomított szénhidrátok, mint a fehér rizs, a tészta, a kenyér a gyomorba jutva gyorsan lebontódnak – minimális – cukortartalmuk miatt. Emiatt a vércukorszinted hirtelen megemelkedik, majd lecsökken, ez váltja ki az éhségérzetet. Éppen ezért érdemes ezeknek az ételeknek a barnább, teljes kiőrlésű (azaz lassabban megemészthető) változatát enni. 

Forrás: Dreamstime

2. Hiányzik a fehérje

A fehérje egy komplex tápanyag, aminek a lebontása hosszabb időt vesz igénybe a szervezetben. Ebbe a körbe tartoznak a sovány húsok, mint a pulyka, a tojás, a tonhal, ezenkívül a bab, a nagyobb mennyiségű saláták, a dió és a zellerszár. 

3. Nem elég a zsír

Tanulmányok szerint a jó minőségű állati zsírok és a növényi olajok növelik a jóllakottság érzését, valamint annyira komplex tápanyagok, hogy még a fehérjét is megelőzik, már ami a hosszan tartó lebontást illeti. 

4. Nem ismered a chiamagot

Az apró fekete magvak Dél-Amerikában őshonosak, nem csak a fehérje, hanem az omega-3-zsírsav-tartalmuk is magas, ezért könnyen csökkentik az étvágyat. 

Forrás: Dreamstime

5. Túl sok gyümölcsöt fogyasztasz

Bár a gyümölcs természetes cukrot, fruktózt tartalmaz, mégis érdemes naponta kétszeri alkalomra korlátozni fogyasztását. Mindemellett a gyümölcsöt „mankóként” használhatod, amikor már nagyon éhes vagy, netán ha kihagytál egy étkezést, akkor is. 

6. Keveset iszol

Amikor a szervezetünk kiszáradt, sokszor tévesen azt a jelet küldi az agynak, hogy éhes. Amikor éhes vagy, először igyál meg egy pohár vizet; mindig győződj meg róla, hogy megfelelően hidratálod/hidratáltad a szervezetedet két étkezés között.

7. Nem eszel eleget

Most kezdtél bele egy újfajta táplálkozásba, ami folyamatos megvonással vagy kalóriacsökkentett étkezéssel jár? Bár a lelkesedés az első napokban mindig színen van, elérkezik az a pont, amikor az éhség már le fogja győzni az akaratot. Megoldás lehet, ha fokozatosan csökkented az adagodat, és figyelsz a tápanyagbevitelre, így növelheted a gyomrod emésztési idejét. 

Forrás: Dreamstime
6 ételtrend, amit érdemes kipróbálnod 2016-ban
Az egészséges életmód, a tudatos étkezés mindig jó ötlet, de tudjuk jól, hogy minden évnek megvannak a maga táplálkozási trendjei. 2015-ben csupa furcsaság volt a listán, most viszont megmutatjuk, mit tartogat 2016!