Sokféle táplálkozási módszer létezik, és sokról állítják, hogy lassítja az öregedési folyamatot. Az alábbiakban mutatunk néhány egyszerű trükköt, hogy segítsen megállítani az órát.

1. Minőségibb hús 

A halak, valamint a hüvelyes zöldségek mind segítenek megőrizni egészségünket, emellett a korai öregedést is akadályozzák. A zsírosabb halak, mint a lazac és a szardínia magas ómega-3-zsírsav- tartalmuk miatt pedig biztosítják a szív egészségét. 

Forrás: Dreamstime

2. Tartsd a súlyod

Ahogy öregszünk, azzal együtt lassul le az anyagcserénk is, éppen emiatt fontos, hogy odafigyeljünk a bevitt táplálékok mennyiségére, minőségére, valamint az elegendő mozgásra – így elkerülhetjük a jojóeffektust is. Kutatások az egészséges testtömeg-indexet (BMI) már többször is összefüggésbe hozták a szív- és a rákbetegségek kockázatának csökkenésével.

3. Étkezz sokszínűen

Amellett, hogy a tányérod igen díszes lesz, a testedet is segíted azzal, hogy változatos, kevés kalóriát tartalmazó ételt adsz neki. Ha nem vagy elég kreatív, külön erre a célra kialakított étrendtervezőt is igénybe vehetsz. 

Forrás: Dreamstime

4. Fukarkodj a cukorral

Nem árulunk el újdonságot azzal, hogy az étkezéseidből lehetőség szerint hagyd ki a cukrot,  hiszen nem csak hizlal, de több krónikus betegség és gyulladás összefüggésbe hozható vele. Meglepődnél, de a salátaöntetekben, a ketchupban és több készételben is jelentős mennyiségű cukor található, éppen ezért amikor vásárolsz, mindig nézd meg, hogy a termék tartalmaz-e bármilyen cukorszármazékot.

5. Használj fűszereket

A fűszerezés amellett, hogy fokozza az étel ízét, pozitív egészségi hatásokat is jelent a fogyasztó számára. Egy korábbi cikkünkben részletesen írtunk arról, hogy mely fűszerekkel lehet igazán hatékony a fogyás.

Forrás: Dreamstime
20 étel, amely függőséget válthat ki
A kutatók egy listán rangsorolták azokat az élelmiszereket, amelyek esetében gondot jelenthet megállni egyetlen adagnál. Ezek azok!