Tudtad, hogy a futás nemcsak a tested, hanem a lelked és a pszichéd egészégéért is felel? Az eltervezett távon célt érni, mindent kiadni magadból, legyőzni a saját korlátaidat: a legfelszabadítóbb érzés a világon.

Sokan azért kezdenek el kocogni, hogy leadják a súlyfelesleget, de nem ez az egyetlen előnye a futásnak, hanem az, hogy nagymértékben hozzájárul az általános testi-lelki jólét fenntartásához. A futás átalakítja az egész izomzatot, jó testtartást ad, és az immunrendszer erősítésében is nagy szerepe van. Továbbá energikusabbá, teherbíróbbá tesz, növeli az önbizalmat, ráadásul boldogsághormont is termel. 

Forrás: Youtube

Az aerob típusú gyakorlat hatására dopamin, endorfin és szerotonin hormonok stimulálják a központi idegrendszert, ami euforikus érzést hoz létre. Ez az érzés ráadásul abban is segít, hogy újra és újra felvedd majd a futócipőt, csak egyszer kell ráérezni az ízére. 

Tudni kell, hogy leginkább a 40–60 percig tartó, erőteljes pulzusszám-növekedéssel járó sporttevékenység fokozza az endorfintermelést – és ha előtte nehezen is vetted rá magad arra, hogy az edzőterem vagy a futópálya felé vedd az irányt, utólag nem bánod meg, mert a boldogságérzés a sport befejezése után még órákig érezhető.

Azonban nem a boldogsághormon az egyetlen örömforrás a futás során. Nap mint nap rávenni magad arra, hogy elindulj futni, nap mint nap elérni a kitűzött távot, hatalmas pozitív löketet ad, hiszen önmagad legyőzése mindig a legnagyobb kihívás. Ráadásul napról napra jobb lehetsz, megtanulhatsz küzdeni, és elérni a céljaidat. Ennél felszabadítóbb érzés nincs is a világon.

/1605/21__C201652793018