Hamarosan vége a nyárnak, így a diákok is visszatérnek az íróasztal mellé, és a nagy szabadságok ideje is lejár: jöhetnek az újabb maratoni ülések az iskolákban és a munkahelyeken. Ha nem sportolunk rendszeresen, akkor különösen veszélyes az ülő életmód, amit azonban apró trükkökkel megtörhetünk. 

Ennyit kellene mozogni! 

A legtöbb egészségügyi intézmény ajánlása alapján hetente legalább 75 percnyi intenzív, vagy 150 percnyi alacsony intenzitású mozgást kellene végeznünk, ami heti öt napon át napi fél órát jelent. Ez a fél óra akár a munkaidőbe is beültethető, és így máris csökkenthetjük a szívroham vagy éppen a stroke kockázatát. 

Forrás: Dreamstime

Tippek! 

  • A papírkosarat és az egyéb szükséges tárgyakat helyezzük messzebb az íróasztalunktól, így kénytelenek leszünk többször is felállni munka közben. 
  • Ha a kollégánkkal meg akarunk valamit beszélni, sétáljunk át hozzá, ne telefonon vagy e-mailben üzenjünk. 
Forrás: giphy.com
  • Ha a mosdóba megyünk, egy másik emeleten levőt válasszunk, és lépcsőn menjünk. 
  • Az íróasztalnál ülve a lábunkat vagy karunkat nyújtószalaggal erősíthetjük, sorban állás közben pedig mindig nyújtsuk a nyakunkat, vállunkat, a térdünket pedig hajlítsuk be többször. Ha egy értekezlet másfél óránál tovább tart, a felénél tartsunk egy ötperces szünetet, ami alatt nyújtózhatunk egyet. 
Forrás: Dreamstime
  • Parkoljunk távolabb az irodától, ha pedig tömegközlekedéssel járunk, a cél előtt néhány megállóval szálljunk le, és a maradék utat gyalog tegyük meg. 
  • Töltsünk le a telefonunkra valamilyen alkalmazást, ami aktivitásra buzdít, például számlálja a napi megtett lépéseinket, vagy emlékeztet arra, hogy időnként felálljunk az íróasztalunktól.
10 pozitív hatás, amit a rendszeres sport hoz az életedbe
Miért éri meg rendszeresen sportolni? Milyen pozitív hatásokra számíthatsz az élet minden területén? Olvasd el a Life.hu cikkét!