Féléves volt Aliz kislánya, amikor elhatározta, hogy életmódot vált, és rendszerességet visz az életébe. Kislánya első születésnapján el is indult élete első fitneszversenyén, és azóta is szép sikereket ér el. Nemzetközi versenyekre viszont hiába kvalifikálta magát, úgy döntött, azokon nem indul el, hiszen ahogy mondja: "elsősorban anya vagyok!"

A kislányod születése előtt is rendszeresen sportoltál?

Szülés előtt is sportoltam, de életvitelszerűen nem volt az életem része az egészséges életmód. A rendszeresség mindig hiányzott az életemből.

Achátz Aliz: ,,Szülés előtt is sportoltam, de életvitelszerűen nem volt az életem része az egészséges életmód"Forrás: Facebook/Kovács-Achatz Aliz IFBB Bikini Fitneszversenyző, Achátz Aliz

Hogyan jött az ötlet, hogy fitneszmodell legyél?

Életem legboldogabb időszaka volt, amikor megszületett Dorka, de egyben az eddigi legnehezebb is! Nehezen birkóztam meg a rajtam maradt kilókkal, a narancsbőrrel, a tejesen megváltozott testalkatommal. Nem voltam kibékülve önmagammal, sem mentálisan, sem testileg. Akkor úgy éreztem, kell egy cél, egy motiváció, ami a szemem előtt lebeg, így segít abban, hogy az akkori helyzetemen változtassak. Ez lett a fitneszversenyzés. (nevet)

A szülés után mennyivel kezdtél el teljes erőbedobással sportolni?

Amikor igazán keményen belevágtam az edzésbe, a lányom már féléves volt. Korábban is kezdhettem volna, de addig nem született meg az elhatározás. Rengeteg anyuka kér tőlem tanácsot és mindenkinek azt ajánlom, hogy mértékkel és fokozatosan, de ahogy orvosilag megengedett, minél hamarabb kezdjenek mozogni. Nagyon jót tesz, kívül-belül!

Hogyan tudod összehangolni az anyaságot az edzésekkel?

Én úgy gondolom, az anyák a legtalálékonyabb és legstrapabíróbb tagjai a társadalomnak! Mindent meg tudunk oldani. Mindig azt vallom, hogy elsősorban családanya vagyok, és csak utána versenyző, úgyhogy rengetegszer szorul háttérbe az edzés. Ez soha nem azt jelenti, hogy nem csinálom meg, csak azt, hogy nehézkesebben. Van, hogy gyerekkel együtt edzek, van, hogy hajnalban, és olyan is van, hogy este 11-kor. Nem mindig könnyű, de minden alkalommal nagyon büszke vagyok magamra, amikor megcsinálom. (nevet)

,,Amikor igazán keményen belevágtam az edzésbe, a lányom már féléves volt"Forrás: Achátz Aliz, Facebook/Kovács-Achatz Aliz IFBB Bikini Fitneszversenyző

A kislányod első születésnapján már egy neves fitneszrendezvényen szerepeltél. Hogyan sikerült ez az első versenyed?

Amikor Dorka 1 éves volt, egy kifejezetten anyukáknak meghirdetett versenyen indultam a Body Sport Kupán. Ez volt életem első versenye. Ez még nem hivatalos verseny volt, de innen indult minden. Itt egy iszonyatosan népes, 66 fős mezőnyben döntőbe jutottam, de sajnos dobogóra nem állhattam.

Azóta milyen versenyeken indultál?

Idén már hivatalos versenyzőként indultam az IFBB Magyar Kupán, ahonnan olyan eredménnyel tértem haza, amiben nem is reménykedtem: bronzéremmel. Ezzel kvalifikáltam magam nemzetközi versenyekre is, amikre én saját döntésből nem utaztam el, hiszen, ahogy mondtam, elsősorban anya vagyok.

Mennyit és hogyan edzel?

Az edzéseim mennyisége függ attól, hogy a felkészülés milyen szakaszában vagyok épp, de általánosságban 5 súlyzós edzésem van, ehhez hozzájön annyi kardio, amennyit az aktuális formám szerint jónak látnak a felkészítőim. Imádom a súlyzós edzéseket, és kevesen gondolják rólunk, fitneszmodellekről, hogy mennyire keményen, férfiakat meghazudtolóan edzünk. (nevet)

"Idén már hivatalos versenyzőként indultam az IFBB Magyar Kupán, ahonnan olyan eredménnyel tértem haza, amiben nem is reménykedtem: bronzéremmel"Forrás: Achátz Aliz

Mesélj az étrendedről!

Az étrend is azon múlik, mennyi idő van a következő versenyig. Most például pihenőidőszak van, de az alapkoncepció ilyenkor sem változik: tisztán étkezek, nem eszek fehér lisztet és cukrot. Viszont ehetek olyan dolgokat, amiket a versenydiéta későbbi szakaszaiban nem, például gyümölcsöt vagy tejterméket. Ahogy közeledik a verseny, úgy szigorodik a diéta. Nagy köszönettel tartozom a sportegyesületemnek, mert szuper koncepciót dolgoztak ki a versenydiéta idejére. Abszolút nincs szénhidrátmegvonás egészen a diéta legvégéig. Rengeteg szénhidrátot vihetek be, csak időzítetten, kizárólag edzés után. Ezzel a módszerrel az egészségemet megőrizve tudok készülni, mindenféle rosszullét és kedélyingadozás nélkül. Nekem ez mindennél fontosabb hiszen egy percig sem engedhetem, hogy a sport a család rovására menjen.

Mik a rövid és hosszú távú terveid?

Már az októberi IFBB Magyar Bajnokságra készülök, ahol szeretnék legalább olyan szép helyezést elérni, mint a Magyar Kupán. Ezek mellett képzem magam mint életmód- és táplálkozási tanácsadó, illetve mint edző, és azon dolgozom, hogy minél több emberhez eljuthasson, amit én képviselek, és hogy minél több nő érezhesse jól magát a bőrében a segítségemmel. Rengeteget tanultam az elmúlt két évben, és nemcsak a testem változott, hanem hatalmas önismereti út is volt ez. Szeretnék ebből a tudásból átadni másoknak is, akik hasonló problémákkal küzdenek, mint annak idején én.