Talán már mindenki számára egyértelmű, hogy a fogyókúra nem egyenlő a koplalással. Fogyni csak úgy lehet, ha megadod a szervezetednek a szükséges tápanyagokat, tudatosan és jól étkezel. Kezdjük most a reggelinél, és vegyük sorra a legnagyobb hibákat.

  • Csak kávé

Habár kifejezetten ajánlott a reggeli kávé, nem ér fel egy komplett reggelivel. Először is nagyon jót tesz, ha még a kávé előtt inkább egy pohár vízzel indítod a reggelt. Ezután pedig egy tartalmas reggelinek kell következnie, hogy véletlenül se éhgyomorra hörpintsük fel a kávét. Ez ugyanis nagyon káros a gyomrunkra nézve: túlzott savtermeléshez vezet, ami hosszú távon refluxot, gyomorégést okozhat.

Az éhgyomorra megivott kávé káros a gyomrunkra nézveForrás: Shutterstock
  • Reggelizőpelyhek

A legtöbb reggelizőpehely semmiféle tápértékkel nem bír, ráadásul rengeteg cukrot tartalmaz. A reggeli müzlik helyett készíts inkább zabkását. Nagyjából egy perccel több idő összedobni, mint a müzlit kiönteni egy tálba, a pozitív hatásai pedig felülmúlhatatlanok. A zab egyrészt tele van rosttal, ami a jó anyagcsere alapja a víz mellett. Másrészt annyiféle variáció készíthető belőle, hogy soha nem lehet ráunni. Hogy csak az édes változatokról beszéljünk, mehetnek bele gyümölcsök, magvak, étcsoki, mogyorókrém, kókuszcsipsz, aszalványok (lehetőleg cukormentesek).

  • Péksütemény

Ha azzal tudod le a reggelit, hogy útközben gorsan bekapsz valamit, azzal borítékolható, hogy nem jársz jól. Innen ugyanis egyenes út vezet a tömegével elérhető péksüteményes helyekig, ahol nagyon ritka az egészséges alternatíva. A finomított lisztből készült pékáruk lényegében tele vannak cukorral, fogyasztás után alaposan megdobják a vércukorszintet, amitől egy-két óráig kifejezetten energikusnak érezzük magunkat, aztán amikor leesik a vércukorszint, enerváltak, fáradtak leszünk. Ez egy ördögi kör, amiből érdemes kiszállni. Éppen emiatt ajánlják a lassú felszívódású szénhidrátokat, amilyen a zab is, mert azok nem okoznak ilyen jellegű ingadozást. 

A finomított lisztből készült pékáruk tele vannak cukorralForrás: Shutterstock
  • Előrecsomagolt élelmiszerek

Sokféle előrecsomagolt reggelit lehet kapni. Legyen szó akár szendvicsekről, péksüteményekről, de már a zabkását is árulják instant verzióban. Ezek az úgynevezett feldolgozott élelmiszerek általában sok hozzáadott cukrot tartalmaznak, de még ha ki is fogsz egy cukormentes változatot, ott van a rengeteg adalékanyag, a stabilizátorok, a térfogatnövelő, tartósító- és emulgeálószerek, amiket jobb messzire elkerülni. Szánj inkább több időt a reggeli elkészítésére, hosszú távon nagyon is megéri. Ne feledd, az vagy, amit megeszel.

  • Gyümölcslevek

Egy pohár gyümölcslé legurítása sem mondható tartalmas reggelinek. A hozzáadott cukrokról ebben az esetben is beszélnünk kell, de egy hozzáadott cukroktól mentes rostos ital sem tartalmaz minden tápanyagot, amire reggel szüksége van a szervezetnek. A rostokon és a vitaminokon kívül például a fehérjebevitelre is oda kell figyelnük. A reggeli elkészítésében motiváljon az a tudat, hogy akik jól étkeznek reggel, azok kisebb eséllyel hajlamosak a napközbeni nassolásra és az elhízásra.