Gyakran félünk nyitni az új felé, és ez akkor is igaz, ha az adott alapanyagok nem túl egzotikusak, sőt akár régóta részei a magyar gasztronómiának. Unod az almát és a paprikát? Hoztunk pár olyan alternatívát, amelyekkel felfrissítheted a hétköznap fogyasztott zöldségek és gyümölcsök listáját, ráadásul igen egyszerűen.

Mangó

Az őszibarackra emlékeztető, hazánkban egzotikusnak számító, bár már könnyedén beszerezhető gyümölcs igen jótékony hatású. Fogyasztásával A-provitaminhoz, B1-, B2- és E-vitaminhoz, valamint ásványi anyagokhoz, foszforhoz, nátriumhoz, magnéziumhoz és vashoz juttatod a szervezetedet. Ezeken túl magas a káliumtartalma és gyomorvédő hatása is van, a benne található enzimeknek köszönhetően. Edd magában vagy gyümölcssalátákban, de akár natúr joghurtba téve is kiválóan működhet.

A mangónak magas a káliumtartalma és gyomorvédő hatása is vanForrás: Shutterstock

Aszalt szilva

Egész évben hozzáférhető, így valóban nem lehet vele szemben kifogás. Kitűnő választás akár egészséges nassolnivalóként, a reggeli müzli részeként, vagy dió- és sajtfélékkel uzsonnaként is. Már 4-5 darab aszalt szilva megkönnyíti az emésztést, valamint erősíti a csontokat.

Az aszalt szilva kitűnő választás akár egészséges nassolnivalókéntForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
Csempéssz több leveles zöldséget a napi étrendedbe


Szinte hihetetlen, de van élet a rukkolán és a madársalátán kívül is. A leveles zöldségeket elsősorban nyersen, turmixként érdemes fogyasztani, de sokan vannak, akik nem kedvelik az így nyert egészséges leveket. Számukra megoldást jelenthet enyhe párolásuk és fűszerezésük. Olvasd tovább!

Padlizsán

Ezt a burgonyafélék családjába tartozó zöldséget, sok esetben csak padlizsánkrémként tudjuk elképzelni, pedig felhasználása ennél sokszínűbb. Alacsony kalória- és magas rosttartalma miatt sokkal nagyobb figyelmet érdemelne.

A padlizsánnak alacsony a kalóriatartalma, sokféleképpen fel lehet használniForrás: Shutterstock

Cukkini

A zsenge változata kitűnő salátaalap, az érettebbeket pedig szinte bármilyen módon el lehet készíteni – főételként vagy egy-egy húsos menü részeként is. Gazdag C-vitamin-, kálium-, kalcium-, foszfor-, folsav-, mangán- és cinkforrás. Mivel elhanyagolható mértékben tartalmaz zsiradékot és szénhidrátot, a diétába egyszerűen és jótékonyan beépíthető.

A cukkinit a diétába is be lehet illeszteni, mivel elhanyagolható mértékben tartalmaz zsiradékot és szénhidrátotForrás: Shutterstock