Ezer meg ezer diéta kering a nagyvilágban, amik rövid távú megoldást vagy csak jojóeffektust eredményeznek. Most megosztunk veletek egy olyan módszert, ami bár tovább tart, mint a last minute fogyókúrák, mégis érdemes végigcsinálni, mert teljesen átalakítja a tested.

Németh Dorottya kétszeres fitneszvilágbajnok sportolónőtől lestük el az úgynevezett tilápia-buli néven elhíresült diétát, ami teljes mértékben az egészséges étkezésen és a megfelelő fehérjebevitelen alapul.

A lényege az, hogy minimális szénhidrátot kell fogyasztani, fehérjéből viszont annyit, ami a súlyod megszorozva 2 grammal. Tehát ha valaki 70 kilót nyom, annak napi minimum 140 gramm fehérjét kell a szervezetébe jutattnia. A legjobb, ha tilápia halat eszel, de ha nem szereted a tengeri herkentyűket, akkor pulykát és marhát is fogyaszthatsz.

Faragd le a kilókat a kiegyensúlyozott étkezésselForrás: Shutterstock
  • Minden nap egyél meg annyi fehérjét grammban, ami a testsúlyod kétszerese: 70 kiló esetén ez 140 gramm fehérjét jelent.
  • Fogyassz sok zöld zöldséget: zellert, kígyóuborkát, brokkolit, spárgát, cukkinit, rukkolát stb.
  • Minden másnap egyél szénhidrátot: vagy reggelire 30 gramm zabpelyhet, vagy ebédre 50–100 gramm basmati rizst, ami kifőzve ennyi.
  • Fontos figyelni a zsírokra is: mandula, avokádó, 1-2 tojás sárgája vagy 1 teáskanál mogyoróvaj naponta.
  • Fűszerezhetsz, sózhatsz és használhatsz olívaolajat vagy kókuszzsírt is.
  • Heti egyszer pedig egy étkezéssel lehet csalni, amikor azt eszel, amihez csak kedved van.
  • Vágj bele még ma!

Mielőtt valaki drasztikus diétába kezdene, kérje ki orvosa tanácsát!