A szőlő szó jelentése, latinul vitis, azaz az élet szóból származik és sok gyógyhatást tulajdonítanak neki. Nem véletlenül, ugyanis vitaminok és nyomelemek teljes tárházát tartalmazza, és hatalmas a víztartalma is, így édes íze ellenére kiváló szomjoltó gyümölcs. A legfőbb időszaka a szeptember, így ha szereted, most egyél belőle minél többet. 

A szőlőnek számos jótékony hatása van, ezért mindenképp tanácsos naponta egy-egy fürtöt elfogyasztani. Ha azonban cukorbeteg vagy, esetleg inzulinrezisztenciában szenvedsz, semmiképpen ne edd mindennap, ugyanis magas, gyorsan felszívódó szénhidráttartalma hirtelen emeli meg a vércukrot. 

Felturbózza az immunrendszert!

A szőlő magas rosttartalmú gyümölcs, és rengeteg olyan vitamint, ásványi anyagot tartalmaz, amelyek hatékonyak a rák és a szívbetegségek elleni harcban. Amellett, hogy felturbózza az immunrendszeredet, a megfázás és gyulladás ellen is kiváló. A benne lévő cukrok miatt jó hatással van az izommunkára, de nagyon jó még székrekedésre és menstuációs panaszok ellen is. 

A szőlő felturbózza az immunrendszertForrás: Shutterstock

Regenerálja az izmokat

Ha sokat edzel, nagy hasznát veheted a szőlőnek. Edzés előtt szénhidráttartalma energiát biztosít, edzés után segíti az izmok regenerációját, és magas antioxidánstartalma segíti a méreganyagok kiürülését a szervezetből.

Óvja a szem egészségét

A szőlőben található lutein és zeaxantin, ezek pedig védik a szemet a nap káros sugaraitól, csökkentik a kor előrehaladtával kialakuló szembetegségeket.

Stressz ellen kiváló

A szőlő a benne lévő vitaminoknak köszönhetően nagyon jó hatással van a kedélyállapotra

A szőlő segít a stressz elleni küzdelembenForrás: Shutterstock

Fogyókúrába is beilleszthető, mértékkel

A szőlő cukortartalma viszonylag magas, 100 grammban körülbelül 78 kalória van, így aki fogyni szeretne, lehetőleg módjával válassza ezt a gyümölcsöt, és ne nassolnivalóként, hanem kisétkezésként. 

Így válassz a piacon!

Vásárláskor fordítsunk figyelmet a fürtök épségére és arra, hogy a bogyók is feszesek, teltek legyenek. Ne válasszunk félig érett fürtöket, a leszedett szőlő már nem érik tovább, másrészt minél érettebb a szőlő, annál több benne az antioxidáns. A biológiailag fontos hatóanyagok főleg a szőlőhéjban és a magokban találhatók, így ne magnélküli fajtát válasszunk és a ne héjazzuk le a szemeket.