Ne ijedj meg, ha nem a megszokott számot mutatja a mérleg, nem biztos, hogy hirtelen fogytál vagy híztál. Néhány hiba ugyanis előfordulhat méredzkedéskor. Eláruljuk, melyek ezek.

A következő esetekben nem szabad mérlegre állni, mert biztos, hogy nem valós adatot mutat:

1. Edzés után
Ha kimerültél egy keményebb edzéstől, soha ne állj rá a mérlegre. Úgy tűnik, mintha azonnal fogytál volna, mert kevesebbet mutat. Ez az állapot csak átmeneti, mert vizet vesztettél.

2. Menstruáció alatt
Menstruációs időszakban a testsúly erősen ingadozhat, ennek oka pedig a vizesedés.

Ne ijedj meg, ha nem a megszokott számot mutatja a mérleg, néhány hiba ugyanis előfordulhat méredzkedéskorForrás: Shutterstock

3. Este
Lefekvés előtt, és vacsora után tilos mérlegre állni, mert biztos, hogy többet mutat. Reggel érdemes a testsúlyt mérni.

4. Ha a mérleg szőnyegen áll
Ha a mérleg szőnyegen vagy egyenetlen felületeten áll, nem fog pontosan mérni.

5. Nem szabad naponta testúlyt mérni
Ha minden nap mérlegre állsz, bizonyára túl sokat foglalkozol a testsúlyoddal, ami betegessé is válhat. Hetente egyszer bőven elég méredzkedni.