Világrekord: 1 nap alatt 18 Michelin-csillagos étteremben evett egy New York-i férfi

étterem Guiness-rekord michelin csillag logisztika világrekord
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A 34 éves Eric Finkelstein egy szinte lehetetlen küldetésbe fogott: 24 órán belül 18 Michelin-csillaggal elismert étteremben étkezett. A "körút" sikeresnek bizonyult, bár a logisztika okozott némi fejfájást a fiatalembernek. 

Az egészségügyi informatikai tanácsadónak 14 hónapba telt, mire megtervezte az útvonalat.

„A tervezés több mint fele volt a kihívásnak, csak hogy rávegyük az éttermeket, hogy beleegyezzenek, és aztán találjunk egy logikus utat, amely működik" – mondta a CNN-nek adott keddi telefoninterjúban.

Finkelstein több mint 80 étteremmel vette fel a kapcsolatot, de csak 10 étteremtől kapott visszajelzést. Sajnos ezek közül négy elvesztette a csillagát mindössze 20 nappal a hivatalos próbálkozása előtt. Kétségbeesetten vette fel a kapcsolatot más éttermekkel, és végül sikerült elegendő foglalást biztosítania az október 26-i hivatalos próbálkozáshoz.

A nap egy 36 dolláros grillezett avokádósalátával kezdődöt, ezt követte a kaviár, a blini és a crème fraiche, de evett grépfrúttal és krizantémmal díszített grillezett fésűkagylót, 15 dollárért egy tál vörösáfonyát, tatárbifszteket és osztrigát is. A nap utolsó étkezéseként pedig megkóstolta a tengeri sünt.

A teljes számla 494 dollár, azaz nagyjból 184 ezer forint volt adó és borravaló nélkül. Finkelstein becslése szerint a Michelin-csillagos evészet körülbelül 5000 kalóriát tett ki, ennek köszönhetően másnap csak keveset tudott enni.

A férfitől nem áll távol a Guinness rekord felállítás, a korábbi asztalitenisz versenyző már két világrekordot is felállított: övé a leghosszabb, 15,57 méteres pingpongszerva, ezenkívül két barátjával közösen ő építette meg a világ legnagyobb, 29,12 négyzetméteres pingponglabda-mozaikját is - írja a CNN.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.