Ilyen gyakran kellene kimosnod a melltartóidat - Meg fogsz lepődni!

Forrás: Shutterstock -
szennyeződés higiénia melltartó mosás
A melltartó jó esetben a ruha alatt lapul, a kíváncsi szemek számára láthatatlan, ám annál hasznosabb ruhadarab. Segíti megtartani a mell kötőszöveteinek rugalmasságát, véd a hátfájdalmaktól, ha éppen átlagos vagy annál nagyobb méretű keblekkel áldott meg a sors. Ám sok gondot is tud okozni, ha nincs rendszeresen és megfelelően tisztán tartva. 

Fontos ruhadarab, mégis gyakran bánunk vele mostohán, vagy mert nem ismerjük a higiéniai szabályokat, vagy mert nem tudjuk, mennyit ártunk vele magunknak, ha nem tartjuk be azokat. Ám most szakértők elmagyarázzák, melyiket hányszor, hogyan kell kimosnod, ha jót akarsz magadnak.

Egy melltartó élettartama 6-9 hónap között van Forrás: Shutterstock

Az, hogy koszosnak látszik-e a melltartó vagy sem, nem releváns kérdés, szakemberek szerint a mell alatt gyakran található candida okozta gombás fertőzés, mivel a gomba szereti a sötét és nedves helyeket. Mosással nemcsak a szennyeződéseket, de az elhalt hámsejteket és az izzadságot, szagokat is eltüntethetjük a melltartóból.

Szakemberek szerint általánosságban elmondható, hogy mosás után a melltartót négy alkalomnál többször nem szabad viselnünk, ám egy szoros sportmelltartót, melybe beleizzadunk, minden használat után érdemes kimosni.

Azonban a kérdés nemcsak az, hogy milyen gyakran tisztítjuk a fehérneműnket, hanem az is, hogy milyen módszerekkel tesszük ezt.

A hétköznapi melltartók könnyen veszíthetnek formájukból, ezért azokat gépben finom mosási programmal vagy kézzel kell mosni. Ha gépben mosod, különösen, ha más ruhadarabokkal együtt teszed be a gépbe, használj mosózsákot. Szárítógépbe melltartót soha ne rakj!

Nagy általánosságban emondható, hogy egy melltartó élettartama 6-9 hónap között van, feltéve, hogy nincs okunk előbb kukába dobni. Ilyen ok a kimoshatatlan folt, a kikandikáló merevítő, a gyenge csatok és a formavesztés, nyúlás is, valamint, ha valamilyen oknál fogva új méretre kell váltanunk - írja a Huffington Post.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.