"Megőrülök a sajtokért, de nem bírja a gyomrom" - Így lúgosít Szabó Győző

2012.03.14. 10:36

A különböző lúgosító módszerek az utóbbi években nagyon elterjedtek, sok ellenzőre és követőre találva. Szinte mindenki mást mond, és nem könnyű eligazodni a különböző diéták és pH-értékek között. A lúgosítás hatásosságáról Szabó Győző mesélt a Life.hu-nak.

Szabó Győzőnek évekkel ezelőtt egy gyógyszertári teszt mutatta ki, hogy túl savas a szervezete, ekkor kezdett lúgosítani. "Nekem például refluxos a gyomrom, nem ehetek akármit. Ez borzasztóan zavart és mindenféle gyógyszereket szedek rá évek óta. Aztán elkezdtem inni a 'zöld löttyöt', de néha elég annyi, hogy nem eszem olyat, ami savasít. Megnéztem a táblázatban, hogy mi savasít, és azokat igyekszem elkerülni. Ha ezt betartom, akkor eleve nem kell tovább lúgosítani. Készítek magamnak minden nap citromos vizet, és egy friss gyömbért lereszelek, azt leforrázom, összekeverem a citromos vízzel, és ezt viszem magammal mindenhova."

Fotó: Pályi Zsófia [origo]

A lúgosítás Győzőnél a stresszes élet okozta panaszokat is enyhíti: "Nagyon sok olyan dolog van, ami nyilvánvalóan savasít, én például megőrülök a sajtokért, viszont nem bírja a gyomrom a tejtermékeket, iszonyú érzékeny gyomrom van. A lúgosító diéta karban tudja ezt tartani, de elég stresszes életet élek, a reflux ebból fakadóan is lehet. Időnként a stressz összes többi tünete is jelentkezik. A pszichés terhelés rámegy a fizikai állapotomra is. Nem élem a kiegyensúlyozott emberek életét: este 10-11-kor végzek, és utána még órákig nem tudok elaludni."

Győző sem mindig tudja szó szerint betartani a lúgosító diétát, de beépítette az életébe: "Nem okoz gondot ezt a lúgosító rendszert beépíteni az életembe, de amikor nyugodtabb preiódusban vagyok, akkor tudom csinálni. Nyilván este tizenegykor munka után nem répát eszik az ember. Százból nyolcvan embernek el kéne egyébként mondani, hogy lúgosítson, hiszen az elsavasodás rengeteg betegség tünete lehet."

A lúgosítás lényege

A lúgosítást dr. Robert Young amerikai sejtbiológus nyomán használjuk a sokféle tartósított, vitamin- ásványianyag-hiányos étel fogyasztása miatt túlterhelt szervezet segítségére. Többéves kutatás eredeményeként dr. Young arra jutott, hogy a testünk sav-bázis egyensúlya nagyobb szerepet játszik, mint amit tulajdonítunk neki: ha ez nincs meg, akkor a savas közegben a kórokozók erőteljesen szaporodni képesek, míg lúgosabb közegben nem. Ezen felül a savas közegben a szervezet több zsírt halmoz fel, így könnyen túlsúly alakulhat ki.
 
Az egyensúly létfontosságú

A szervezetünk igen szigorúan szabályozott pH-rendszert tart fent, amelyben a vér pH-értéke jó esetben 7,3 és 7,4 között van. Ha ez a vegyhatás bármilyen, akár a lúgos irányba túlzottan kileng, akkor testünk enzimfolyamatai nem tudnak megfelelően működni. A pH viszonylagos állandósságát többszörös puffer-rendszer biztosítja, így nagyjából egyensúlyban tudunk élni.

Az elsavasodás megakadályozásáért a tüdő és a vesék felelnek, például több szén-dioxid kibocsátásával, amit aktívabb és mélyebb légzés során teszünk meg öntudatlanul. Ha emésztőrendszerünket helytelen táplálkozással túlterheljük, akkor az ételek lebomlásakor keletkezhetnek olyan savas végtermékek, amik a sav-bázis egyensúlyt felborítják, és a szervezet már nem tudja egyensúlyba hozni magát.

Thinkstock

Hogyan lúgosít a citromsav?

Annak ellenére, hogy például a citromsav egyértelműen savas kémhatású, emésztési folyamataink során nem savas, hanem lúgos irányba befolyásolja a kémhatást. Ami igazán savasít, az az oxidáló anyag, ami lehet tartósítószer, fertőtlenítőszer, adalékanyag, így a félkész, tartósított élelmiszerek fogyasztása nem ajánlott - de nem csak a lúgosítás miatt, hiszen amúgy sem egészségesek. Lúgosító hatással bírnak viszont az antioxidánsok, a tejsavas élelmiszerek és az esszenciális zsírsavak is.


Ez zsír! 40 kilót fogyott a híresség! Kattints a galériáért!




A szigorú lúgosító diéta veszélyei

Mint minden diétával, mely bizonyos ételcsoportokat károsnak állít be, ezzel is óvatosan kell bánni, mivel súlyos esetben hiánybetegségeket okozhat. Általános szabály, hogy akkor leszünk egészségesek, ha egészséges ételeket eszünk, és kerüljük a tartósított, túlcukrozott, túlsózott vagy túl zsíros ételeket, italokat. Ha egy egyébként vitamin- és tápanyagdús ételekre ráfogják, hogy az savasít, és onnantól egyáltalán nem vesszük magunkhoz, akkor az abban található hasznos anyagok is szépen kimaradnak a szervezetünkből. A lúgosító diéta szerint például a tej, a sajt, a dió, mogyoró és a marhahús erősen savasít, míg kálciumhoz és D-vitaminhoz legegyszerűbben tejtermékek fogyasztásával juthatunk, a vasraktárunk is a húsfélék fogyasztásával töltődik fel legkönnyebben. Terhesség vagy legyengült állapot esetén pedig nem igazán javasolt szigorú lúgosító diéta elkezdése, tartós betegséggel, pláne cukorbetegséggel küzdők pedig mindenképpen kérjék ki orvosuk tanácsát bármiféle lúgosító művelet előtt.


Elindult az Ez zsír! fogyókúrás- és
életmódprogramunk! 

REGISZTRÁLNI SZERETNÉK!

Csatlakozz hozzánk iWiW-en és Facebookon!







Így lúgosítanak a magyar sztárok!http://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20111118-igy-lugositanak-a-magyar-sztarok.html Hihetetlen: csupán fénnyel táplálkozik a 82 éves férfi!http://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20110404-hihetetlen-csupan-fennyel-taplalkozik-a-86-eves-ferfi.html Együnk bogarat! Tápláló és egészségeshttp://www.life.hu/hazitunder/gasztro/20110212-egyunk-bogarat-taplalo-es-egeszseges.html Belélegezhető ételekkel táplálkozunk a jövőbenhttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20110128-igy-taplalkozunk-a-jovoben-belelegezheto-etelek.html Kábító hatású sajtokhttp://www.life.hu/gyogyulj/egeszseghirek/20101119-kabito-hatasu-sajtok.html


 

stresszemésztőrendszergyomortejterméklúgosításelsavasodás