Savanyú, de hihetetlenül egészséges - fogyassz minél több ribizlit!

2014.07.07. 21:57

Sokszor csak fanyalgunk, és inkább málnát vagy barackot választunk helyette, pedig nem ártana minél több ribizlit fogyasztani. Az ok roppant egyszerű: ez a gyümölcs igazi vitaminbomba, kalóriatartalma pedig alacsony. Ismerd meg jobban és szeresd a ribizlit!

A csodálatos pirosribizli

Júniusban már beindult a ribizli szezonja, most azonban tényleg mindenhol kapható ez a gyümölcs. A pirosribizli szerezhető be legkönnyebben, de a fekete és a fehér gyümölcsök is számtalan pozitív hatással rendelkeznek. Lehet, hogy úgy érzed, a savanykás íz és az, hogy gondosan le kell szedni minden darabot a szárról macerásnak tűnhet, pedig ha rátalálsz a technikájára, és villával próbálkozol, akkor egész gyorsan megvan a pucolás is. Ha fogyókúrázol, fogyassz bátran napi 15 deka ribizlit, 100 grammban ugyanis 29 kalória van.

Forrás: Thinkstock
Tudtad?

A fehér ribizlihez lényegesen nehezebb hozzájutni, mint piros és fekete társaihoz. A fehérribizli íze kicsit édesebb, vitamin- és ásványianyag-tartalma a pirosribizliével egyezik meg. 

Jótékony hatásai

Amellett, hogy C-vitaminban igen gazdag, B- és E-vitamin is jócskán található benne. Ásványi anyagokban, többek között kalciumban, magnéziumban, nátriumban és vasban is bővelkedik. Növényi zsírjai révén a ribizliolaj kiválóan regenerálja a fáradt, kiszáradt bőrt, bőrnyugtatóként is kitűnő, illetve a bőrallergiák ellen is hatásos. A benne találhat antioxidánsok miatt a rákmegelőző gyümölcsök között szerepel. 

Life.hu tipp

Bár lekvárként és szörp formájában nagyon népszerű, a ribizli akkor fejti ki számtalan jótékony hatását, ha nyersen fogyasztod. De kipróbálhatod a ribizliturmixot is: egy bögre rizstejet turmixolj össze egy bögre ribizlivel, akár egy kanál mézet is hozzáadhatsz. Isteni lesz!

Igazi gyógygyümölcs a feketeribizli

A magas A-, B- és C-vitamintartalma mellett a feketeribizli kiváló a meghűlés ellen, ám vízhajtó, méregtelenítő hatása miatt is érdemes fogyasztanod. Ha magas koleszterinszinttel küzdesz, akkor is jól teszed, ha minél több feketeribizlit eszel, a benne található kalcium és vas pedig emeli a hemoglobinszintet. A feketeribizliből készült tea a megfázás kiváló ellenszere, vese- és szívproblémákkal küzdőknek azonban nem ajánlott. Köszvényre, reumára is érdemes a gyümölcsből minél többet fogyasztani. 

Forrás: Thinkstock
Ihász Katalin dietetikus véleménye:

A ribizli abszolút a nyár vitaminbombája, mert bővelkedik C-, B-, E-vitaminban. Élelmi rostban gazdag, a bélrendszer működését segíti. Az apró magvak miatt az epebetegek számára a fogyasztása mértékkel ajánlott, csak egyéni tolerancia alapján javasolt, a görcsök kivédése érdekében.

 

 

 

gyümölcsvitaminegészséges életmódfagylaltC-vitaminlekvárribizli