Enyhítsd a menstruációs fájdalmakat, és élvezd ezt az időszakot jógával!

2015.02.08. 21:30

A család lemondóan legyint a kirohanásaidra mondván, „szegény, már megint menstruál"? Túl sok a fény, nagy a hangzavar, mindenki idegesít, görcsöl a hasad és legszívesebben paplant húznál a fejedre? Ha ismerős a szitu, akkor ez a cikk neked szól.

A jógát eredetileg férfiaknak találták ki, manapság mégis jóval több nő jógázik. A női test ritmusa, felépítése eltérő a férfiakétól, ezért még ha a ciklusod észrevétlen is, mint a tavaszi fuvallat, érdemes a jógát kicsit másképp, nőkre szabva gyakorolni. A menzesz zavaró tünetei ugyanis hatásosan kezelhetők jógával. A megfelelően alkalmazott jógagyakorlatoktól nem csak a görcsök múlnak el, a méregtelenítés is fokozódik, és a ráncok is elsimulnak a homlokodon.

Forrás: Thinkstock

A pozítív gondolkodás az, amikor a figyelmedet tudatosan a jóra irányítod. Amire irányítod, az fog megerősödni. Ennek a néhány napnak is megvannak az előnyei: sokkal érzékenyebb vagy, fogékonyabb a spiritualitásra. Régóta halogatott problémáidra születhet megoldás, ha sikerül megteremteni a belső (és külső) csendet, ha felerősödött intuíciód, tudatosságod hívod segítségül és hagyod, hogy megtörténjen, aminek kell. A jóga nemcsak a tünetek enyhítésében segíthet tehát, hanem felerősíti a menzeszed pozitív hozadékát.

Melyek is a menstruáció nem kívánatos tünetei a vérzésen túl?

- Ingerlékenység
- Hasi görcsök
- Levertség
- Energiahiány

Forrás: Thinkstock
Jógával enyhíthetsz a kellemetlen tüneteken!

Lehet, hogy nem is a gyakorlás nehéz a menzesz alatt, hanem emberek közé menni. Van megoldás, jógázz otthon: e heti ingyenes JógaKlikk videónk fő fókusza a hasi terület elengedése, a has, az agy és az egész idegrendszer elcsendesítése és az alsó háti szakasz tehermentesítése. Kattints ide a videóért!

A jóga tapasztalati út, általános elv, hogy azt csináld, ami neked jó! Van azonban néhány tanácsunk:

Pózok, amelyeket nem ajánlott végezni a menzesz alatt:

Fordított testhelyzetek (gyertya, félgyertya, fejenállás stb.). A vér és az energia áramlása megfordul ezekben a pózokban, amely menstruációs zavart okozhat, valamint egyes vélemények szerint nő az endometriózis esélye.

Forrás: Thinkstock

Erős csavarások, erős hasmunkával járó gyakorlatok, intenzív, hasüreget igénybe vevő légzések, pl. tűzlégzés.

A gyakorlás legyen a tüzesítő, dinamikus helyett lassú, hűsítő, lazító, elmélyült.

Fontos tudni, hogy a menzesz az első naptól az utolsó napig tart - tehát a fenti pózok a teljes időszakban kerülendők.

Jógagyakorlatok, amelyeket kifejezetten ajánlunk:

- Előrehajlások alátámasztva, hosszan kitartva (pl. pascsimottanászana, jóga mudra)
- A csípőt lazító gyakorlatok (pl. pillangó-badhakónászana, galambpóz)
- Paraszimpatikus tónust fokozó, elcsendesítő gyakorlatok: (jógahíd-kandarászana és a fentiek is)
- Görcsök ellen, a has ellazítására (macskapóz – mardzsari, lefelé néző kutya póz – adho mukha svánászana, hasi légzés)
- Idegrendszert kiegyensúlyozó gyakorlatok (pl. váltott orrlyukas légzések)
- Relaxáció
- Meditáció

Összeségében légy magaddal sokkal kíméletesebb, mint máskor és adj teret az elmélyültebb gyakorlásnak. Meditálj. Ne nyüzsögj, ne akarj a középpontban lenni, inkább vonulj vissza, hiszen a menstruációs időszak éppen ezt szolgálja. Szeresd a menzeszed, ez nőiséged egyik bizonyítéka, és megélésének kiváló lehetősége.

 

jógamenstruációJógaKlikk