Lelki egészségre fel: 3 meditációs tipp kezdőknek

2019.01.26. 11:00

Tudjuk jól, hogy a testi és a lelki egészség kéz a kézben jár. Bármelyik nélkül fél emberek vagyunk. A lelki problémák okozta megbetegedések száma ráadásul a 21. században egyre nő, a lelki egészség kérdése így egyre nagyobb teret kap. Ha te is szeretnél vele foglalkozni, próbáld ki például a meditációt!

A meditáció elméletben egyszerűnek hangzik: leülsz, és egyszerűen nem csinálsz semmit, kizárod a rossz gondolatokat, és lecsillapítod az elmédet. Amikor az ember erre próbál koncentrálni, akkor azonban könnyen átfordulhat a kezdeti cél, és hirtelen mindenféle gondolat, persze a nyomasztóak is, elöntik az agyunkat. Mielőtt feladnád, és a meditáció helyett benyomnád a kedvenc sorozatodat, elárulunk néhány tippet, amelyekkel könnyebben indulhatsz el a lelki kiegyensúlyozottság útján.

A lelki egészséged épp olyan fontos, mint a testiForrás: Shutterstock
  • Nem kell egyedül nekiindulnod

Ha nehezedre esik egyedül belevágni, vagy kifejezetten csaponganak a gondolataid, akkor próbáld meg az irányított meditációt. Szerezz be akár egy agykontroll-lemezt, ahol lépésről lépésre segítenek abban, hogy ellazulj, hogy egy mélyebb szintre juss önmagadban, és ott pozitív változtatásokat indíts. Ha nem küzdesz csapongó gondolatokkal, megpróbálkozhatsz a meditációs zenével is. Egyszerűen csak hangolódj rá, és hagyd, hogy pihenjen a tested, a lelked pedig feltöltekezzen a zene vibrálása által.

  • Nem kell kiürítened az elmédet

Ha hallgattál már irányított meditációt, akkor jól tudod, hogy egy relaxáció nem csak olyan lehet, amiben teljes elmekiürítésre van szükség. Sőt nyugodtan játszhatsz a gondolataiddal, itt mindent lehet. Képzeld el magad egy napsütötte szigeten, ahogy kellemesen süt a nap, érezd a bőrödön a melegét, érezd, ahogy a tenger nyaldossa a lábaidat, ahogy a homokban fekszel. Képzelj el az életeddel kapcsolatos pozitív képeket, így miközben pihensz és kikapcsolsz, pozitívra hangolhatod a tudatalattidat. 

Képzeld magad egy olyan helyre, ahol szívesen lennél, és amelyik megnyugtatForrás: Shutterstock
  • Kösd össze valamilyen tevékenységgel 

Ha kezdetben nehezedre esik csak befelé figyelni, a relaxációt kösd össze valamilyen tevékenységgel. Vegyél például egy színezőt, és add át magad a színeknek, a formáknak és ezek összhangjának. Vagy tegyél egy nagy sétát, és közben koncentrálj a légzésedre, vagy a lépteidre. Ezzel is nyugtathatod és szabályozhatod az idegrendszert. Belemerülve egy kellemes tevékenységbe, sikerül elirányítani a figyelmedet az aktuális aggodalmaktól, felszabadulhatsz, kikapcsolhatsz egy kicsit. A lelked hálás lesz érte.

lelki egészségegészségmeditáció