Ciki napi rutinok: ezekért a dolgokért tartja furcsának a Z generáció a 40 felettieket

A generációs különbségek az élet számos területén megmutatkozhatnak: öltözködésben, zenében, szórakozásban, vagy utazási szokásokban. Azonban a 40 felettieknek vannak olyan mindennapi szokásaik, amelyek számukra teljesen természetesek, azonban a Z generáció számára ezek már nagyon régimódinak tűnnek. Vajon te hányat csinálsz a listán szereplő „old school” szokások közül?
„Jaj, anya, ne már, ez tök égő!” – Ha tini gyereked van, szinte biztosan hallottad már ezt a szájából. De vajon mik azok a tevékenységek, amelyekre a mai fiatalok már csak lesajnálóan legyintenek? Lehet, hogy a mindennapi életed és a hétköznapi rutinod része, de a Z generáció felgyorsult, digitális világában ezek már szinte elképzelhetetlenek. Persze ez nem jelenti azt, hogy innentől le kéne mondanod róluk. A mai ifjúság már egy teljesen más értékrend szerint működik, más prioritásaik vannak, így természetes, hogy másként vélekednek. De lássuk, mik azok a dolgok, ami miatt furcsának tartják a negyven felettieket.
A negyven felettiek közel 70%-a még mindig rendszeresen használja a Facebookot.
Nemcsak a barátokkal való kapcsolattartásra, hanem arra is, hogy tájékozódjon, közösséget találjon és építsen, valamint szórakozzon. A Z generáció ezt roppant furcsának találja, hiszen ma már rengeteg közösségi média alkalmazás áll rendelkezésre. És pont az idősebb korosztály aktív jelenléte miatt a fiatalok számára már ciki a Facebook, helyette inkább más platformokon, például a TikTokon, vagy az Instagramon vannak aktívabban jelen.
„A sípszó után kérem hagyjon üzenetet.” – És a 40 felettiek bizony hagynak. Mert ők még inkább telefonálnak, minthogy szöveges üzenetet írjanak. Bár a hangüzenetek küldése újra reneszánszát éli, és a hosszas pötyögés helyett a fiatalok is gyakran így kommunikálnak egymással, de ezt on-line teszik. A Z generáció tagjai még a munkahelyeken is inkább e-mailt vagy üzenetet küldenek, ahelyett, hogy személyes vagy virtuális megbeszélést szerveznének. Kényelmetlenül érzik magukat telefonálás közben, így nem meglepő, hogy furcsának találják, ha a negyven felettiek ezt minden nap csinálják.
Legyen szó útvonaltervről, beszállókártyáról vagy receptekről, a Z generáció furcsának találja, hogy a negyven felettiek naponta nyomtatnak ki dolgokat ahelyett, hogy a mobiljukat használnák.
A 40 felettiek ezt a praktikusság miatt teszik. Számukra könnyebb kézben tartani, átlátni és rendszerezni valamit fizikailag, mint online, különösen, ha valaki nem túl jártas a digitális világban.
Mivel az idősebbek gyakran kiszolgáltatottabbak az online csalásokkal és adathalász támadásokkal szemben, nem meglepő, hogy igyekeznek elkerülni ezeket a saját biztonságuk érdekében.
A baby boomerek használják rendszeresen a kuponokat a vásárlásaik során, de az X generáció tagjai sem sokkal maradnak le, ha kuponos akciókról és kedvezményekről van szó!
A Z generáció azonban furcsának találja, hogy a negyven felettiek papírkuponokat vágnak ki, hiszen ma már rengeteg online lehetőség áll rendelkezésre, ami sokkal kényelmesebb.
A hűségprogramoktól kezdve az online kuponokig ugyanannyi, vagy akár több pénzmegtakarítási lehetőség van online, mint a hagyományos papír alapú kuponokban. Ezek nemcsak kényelmesebbek és könnyebben használhatók, de általában személyre szabottak is, és segítenek a fogyasztónak, hogy az év során tényleg spórolni tudjon a szükséges dolgokon.
A fiatalok maximum a suliban használnak papírt és tollat, de a 40 felettiek számára a papíron való jegyzetelés mindennapi tevékenység. A fiatalok, akik szinte már elfelejtenek kézzel írni, ezt nagyon furcsállják, hiszen már rengeteg kényelmes online lehetőség áll rendelkezésre.
Pedig sok tanulmány is azt bizonyítja, hogy a kézzel írt jegyzetek segítik a memóriát, a koncentrációt és a tanulást, még ha a Z generáció számára ez szokatlannak is tűnik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.