Interaktív kóstolás - vajon a legdrágább a legfinomabb?

Húsvéti kóstolás a Lidl sajtóeseményén.
Lidl.hu - Horvath Balazs
húsvét kalács sonka lidl
Húsvéti sonka, kalács és torma - ezek az alapanyagok biztosan nem hiányozhatnak az ünnepi asztalról. A hagyományok megőrzéséhez kapcsolódóan a Lidl egy nagyon izgalmas, interaktív kóstolásra invitált minket, ahol megtudtuk, vajon tényleg a legdrágább termék a legfinomabb-e.

A húsvétról mindig az ünnepi sonka, a kalács, a főtt tojás és a torma jut először eszünkbe, nem beszélve a csokinyuszikról és az ínycsiklandó tojáslikőrről. Milyen szempontokat kellene figyelembe vennünk, amikor megválasztjuk az ünnepi díszbe öltöztetett asztal alapanyagait? Vajon tényleg a legdrágább a legfinomabb? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kaptunk választ a minap a Lidl sajtóeseményén, ahol egy interaktív kóstolás keretein belül megízlelhettük az idei kínálat főszereplőit, illetve részt vehettünk egy érzékszervi vizsgálaton is.

„A vásárlók érdekében nagyon fontosnak tartjuk a kóstolást, hiszen a mottónk szerint a Lidl széles választékot, magas minőséget és megfelelő ár/érték arányt ígér a vásárlóknak”

- mondta Kovács Tibor, a Lidl food beszerzési ügyvezető igazgatója, aki egy prezentáció keretein belül ismertette velünk a Lidl idei, nem csak húsvéti, de általános kínálatát, s azt is megtudtuk, hogy Európán belül nálunk, Magyarországon fogy el évente a legtöbb pékárú a polcokról. 

„Az emberek az ízek, az illatok, és s megjelenésük alapján veszik meg az élelmiszereket.” (G. V. Civille)

Kuti Tünde és Radics Márta, a Campden BRI Magyarország élelmiszeripari mérnökei bevezettek minket az érzékszervi vizsgálatok alapjaiba, miközben elképesztő ízeket kóstolhattunk. Megtudtuk, hogy alapvetően 6 fontos tényező befolyásol minket, fogyasztókat, amikor termékeket teszünk bele a kosarunkba a boltokban. Ezek az ár, a csomagolás, a kényelem, az ajánlatok, a promóciók és a márkanevek.  Ha ezek alapján tudatosan választjuk meg a vásárolni kívánt termékeket, elképzelhető, hogy újra és újra ugyanazoknál maradunk. Ez pedig pontosan azért van, mert mi, emberek szeretjük a minőséget, az állandóságot, imádjuk, ha elégedettek lehetünk valamivel, ami ráadásul jó áron is van. 

Négyféle sonkát, háromféle kalácsot és szintén háromféle tormát kóstolhattunk meg.
Négyféle sonkát, háromféle kalácsot és szintén háromféle tormát kóstolhattunk meg.
Forrás: Lidl.hu

Az érzékszervi vizsgálat nem más, mint a tudományos elvek alkalmazása a termékek minősítésében, elemzésében és értékelésében, ahol a bírálók érzékszerveik (például szaglás, ízlelés, hallás, szaglás, tapintás, látás) segítségével tolmácsolják az anyagban észlelt tulajdonságokat. Mára az érzékszervi vizsgálat konkrét tudománnyá nőtte ki magát, s ennek hatásait mi is megtapasztalhattuk saját magunkon. 

A mi esetünkben a leíró vizsgálati módszert alkalmazták, ami annyit jelentett, miközben folyamatosan kóstoltuk a finomabbnál finomabb alapanyagokat, egy papírt kellett kitöltenünk íz, állag, szaglás, tapintás - egyszóval érzetek alapján. 

Érzékszerveink segítségével pontoztuk az ételeket.
Érzékszerveink segítségével pontoztuk az ételeket.
Forrás: Lidl.hu

Négyféle sonkát, szintén négyféle kalácsot és háromféle tormát kóstolhattunk frissen sütött bagettkarikákkal és zöldségekkel. Miután minden egyes alapanyag megkóstolása után kitöltöttük a hozzá tartozó papírt, összehasonlításképpen megnéztük az eredeti vizsgálatot is, ami általában egyezett a mi gondolatainkkal. A kérdések természetesen érzékszerveinkhez kapcsolódtak: mennyire volt füstös a sertéscombsonka, milyen állaga van a DIA-Wellness tönkölybúzás kalácsnak, vagy mennyire érződik a sós és füstös íz a pulykasonkában?

Az interaktív kóstolás élményei egészen húsvétig elkísérnek majd bennünket a Lidlnek köszönhetően. Aki még nem tette meg, bátran vásárolhat a boltok polcain újdonságokat a sajátmárkás termékek közül, mint a Pikok, a Pikok Pure vagy a Hazánk kincsei. 

 

 

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.