Sok műszaki problémáról érkezett panasz az új jármű tesztje alatt. Nem jó helyen nyíltak az ajtók, és olyan is előfordult, hogy sem az irányítórendszer, sem a vezető nem tudta lefékezni a járművet az állomásnál.

Bevételkiesést nem, extra kiadásokat viszont jelentett a BKV-nak, hogy elhúzódott a kettes metró új, Alstom gyártmányú szerelvényeinek, illetve az azok működését irányító, Siemens biztosító- és irányítóberendezések működésének összehangolása - tudósít a Világgazdaság.  

Alstom szerelvény a Deák térnélForrás: MTI/Máthé Zoltán

A laphoz egyre több műszaki problémáról érkezett hír. Ilyen az új járművek ajtajának rossz időben és helyen történő nyílása, záródása, a nem megfelelő helyen való megállás. Állítólag előfordult, hogy megállás nélkül száguldott át egy szerelvény egy megállón, mert sem az irányítórendszere, sem a vezetője nem tudta lefékezni. Még sínt is kellett hegeszteni. A műszaki problémák miatt nemrég Budapesten tárgyalt a Siemens egyik magas beosztású vezetője is, de a cég szerint ez nem rendkívüli eset.

A BKV-nál hangsúlyozták, hogy a biztosítóberendezés és a vonatvezérlő rendszer beüzemelésének itt alkalmazott módszere megegyezik a világ más metróinál alkalmazott eljárásokkal. Közben vasárnap délben már megindult az utasok szállításával folyó, utasforgalmi teszt, amely várhatóan egy évig tart - írja a lap.

A Blikk pedig úgy értesült, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálatot indított, hogy valóban hibásak-e a 40 milliárd forintért vásárolt, még alig futott Alstom metrók kerekei. Egyre többen panaszkodnak ugyanis a rossz kerekek okozta zajra. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület vezetője a napilapnak az mondta, kerékkopás okozza a hangot. A BKV tagadja, hogy probléma lenne az Alstomokkal. Egy, az interneten terjedő videó azonban nem erről tanúskodik...