Eddig láthatatlan, hatalmas ősi galaxisokat fedeztek fel

Forrás: ESA/Hubble & NASA -
csillagászat galaxis kutatás
Harminckilenc, korábban láthatatlan, hatalmas ősi galaxist fedeztek fel japán kutatók. Ez az első eset, hogy ennyi galaxist fedeznek fel egyszerre.

"Ez az első alkalom, hogy nagy tömegű galaxisok létét ilyen nagy számban sikerült megerősíteni a 13,7 milliárd éves univerzum első 2 milliárd évéből. Ezek a galaxisok korábban láthatatlanok voltak számunkra" - fogalmazott Vang Tao, a Tokiói Egyetem kutatója, az Atomenergia-bizottság és a Japán Nemzeti Csillagvizsgáló munkatársa, a felfedezésről a Nature tudományos lapban szerdán megjelent tanulmány szerzője.

Forrás: ESA/Hubble & NASA

"Ez a felfedezés szembemegy a jelenlegi modellekkel, amelyek a kozmikus evolúció ezen szakaszára vonatkoznak, és segít megérteni bizonyos részleteket, amelyek eddig hiányoztak" - tette hozzá.
A szupernagy tömegű fekete lyukakkal és fekete anyaggal összeköttetésben lévő galaxisoknak az ilyen mértékű elterjedtsége ellentmond az univerzum jelenlegi modelljének - írja a CNN.com.
Korukból és távolságukból adódóan ezek a hatalmas tömegű galaxisok rejtve voltak, mivel fényük gyenge és elnyújtott. Ilyen távolságból ugyanis a fény infravörössé válik, ráadásul az univerzum is tágul, ami miatt nő a távolság.
"Ezeknek a galaxisoknak a fénye nagyon halvány és nagy hullámhosszú, láthatatlan a szem számára és nem érzékelhető a Hubble által sem – mondta Kohno Kotaro. – Minél nagyobb tömegű egy galaxis, annál nagyobb tömegű a szívében lévő szupernagy tömegű fekete lyuk. Tehát a galaxisok fejlődésének tanulmányozása révén többet megtudhatunk a szupernagy tömegű fekete lyukakról" – tette hozzá.

Súlyos sérüléseket szenvedett a londoni Tate Modern múzeum teraszáról ledobott kisfiúhttp://www.life.hu/news/20190806-sulyos-seruleseket-szenvedett-a-londoni-tate-modern-teraszarol-ledobott-kisfiu.htmlSúlyos sérüléseket szenvedett a londoni Tate Modern múzeum kilátóteraszáról ledobott kisfiú a bűncselekmény gyanúsítottjának keddi bírósági meghallgatásán elhangzott tájékoztatás szerint. News--Társkereső oldalon csalt ki férfiaktól 15 milliót egy nőhttp://www.life.hu/news/20190806-tarskereso-oldalon-csalt-ki-ferfiaktol-15-milliot-a-no.htmlGyermeke ismerősének fényképét felhasználva csalt ki férfiaktól 15 millió forintot egy 51 éves nő egy internetes társkereső oldalon – tájékoztatta a Győr-Moson-Sopron Megyei Főügyészség az MTI-t kedden. News--Sok napsütés várható a hétenhttp://www.life.hu/news/20190805-sok-napsutes-varhato-a-heten-idojaras.htmlA következő napokban sok lesz a napsütés, a hét első felében legfeljebb északon lehetnek zivatarok. Jellemzően 30 fok körül alakulnak a maximumok a héten - derül ki az Országos Meteorológiai Szolgálat középtávú előrejelzéséből, amelyet vasárnap juttattak el az MTI-nek. News--Hat napig volt felborult autója foglya egy belga nő a múlt heti hőhullámbanhttp://www.life.hu/news/20190803-hat-napig-volt-felborult-autoja-foglya-egy-45-eves-belga-no-a-mult-heti-hohullamban.htmlCorine Bastide Liege közelében szenvedett balesetet, autója kicsúszott az útról és felborult a közeli erdőben. Azután szabadították ki a 45 éves sérült nőt, hogy a család barátai napokkal később hirdetéseket aggattak ki eltűnéséről és valaki észrevette az erdőben az autót. News--Augusztus a csillaghullás hónapja: így élvezheted a leginkább a Perseidák látványáthttp://www.life.hu/news/20190805-ot-kerdes-ot-valasz-a-csillaghullasrol.htmlAugusztus a csillaghullás, a meteorok hónapja, amikor porszemcsék és kisebb kődarabkák ezrei égnek el látványos fénycsóvát húzva a Föld légkörében. Összegyűjtöttünk néhány érdekességet a bolygónk pályáját napokon belül keresztező Perseidák meteorrajról. News--Újabb aszteroida suhan el a Föld mellett a jövő hétenhttp://www.life.hu/news/20190803-ujabb-aszteroida-suhan-el-a-fold-mellett-a-jovo-heten-2006-qq23-jelu.htmlA 2006 QQ23 jelű aszteroida, amely várhatóan augusztus 10-én halad el a bolygó mellett, a becslések szerint 570 méter átmérőjű és a Földtől csaknem 8 millió kilométerre található. Lindley Johnson és Kelly Fast NASA-szakértők szerint az ilyen „földközeli objektumoknak” nevezett égitestek, mint az aszteroidák és üstökösök más bolygókkal együtt keringenek a Nap körül. NewsOrigo