Összegyűjtöttük, mi történik a szervezeteddel, ha rendszert csinálsz a késői lefekvésből. 

Kimondva rengetegnek tűnik, hogy egy nap 24 órából áll, azonban ha a napi teendők listájára gondolunk, hamar rájövünk, hogy ahhoz, hogy minden beleférjen egyetlen napba, alaposan össze kell sűríteni a tennivalókat. Ebből következik, hogy sokszor éjszakába nyúlóan fejezzük be az adott napra betervezett feladatokat, még ha tisztában is vagyunk azzal, hogy másnap emiatt fáradtak leszünk, és teljesítőképességünk sem lesz a csúcson.

A fáradtságon túl azonban rengeteg hátulütője van az "éjjeli bagoly" életmódnak.

A kialvatlanság következtében csökken a memória

Egyes tanulmányok szerint a kialvatlanság memóriaromláshoz vezethet, mivel agyunk nehezebben hívja vissza az emlékeket.

Forrás: Shutterstock

Gyengül az immunrendszer

Ha sokáig ébren maradadunk éjszakánként, a fehérvérsejtek szállításában részt vevő rendszer megsérül. Ezek a fehérvérsejtek segítik a szervezetet a fertőzések és betegségek elkerülésében, ezért ajánlatos vigyázni rájuk.

Felgyorsul a ráncosodás, mélyülnek a szem alatti karikákA kialvatlanság mély ráncokat és karikás szemeket eredményez, és bár a szépségipar rengeteg csodaszert dobott piacra az elmúlt években, jobb megelőzni a korai öregedést.

Időben gondoljunk a ráncokraForrás: Shutterstock

Nő a cukorbetegség kockázataA kevés alvás miatt a véráramban lévő glukózt a test kevésbé hatékonyan tudja energiává alakítani. Idővel ez a glukóz felhalmozódhat a szervezetben, amely cukorbetegséghez vezethet.

Növekszik a szívbetegség kockázata

A kialvatlanság növeli a szívinfarktus és szívelégtelenség kockázatát. Egy nagyszabású kutatás kiderítette, hogy azoknál az embereknél, akik naponta kevesebb, mint hat órát alszanak vagy többször felébrednek éjjel, 48 százalékkal nagyobb az esély a halálos kimenetelű szívbetegségekre.

Forrás: Shutterstock

A kevés alvás növeli a csontritkulás kialakulásának esélyét

Ha keveset alszunk, csontjaink nem tudnak olyan hatékonyan regenerálódni, mint amikor kipihenjük magunkat.

Többet eszünk, így könnyebben hízunk

Aki sokáig ébren marad, sokkal nagyobb eséllyel esik kísértésbe és rámolja ki a hűtőt. Az éjszakai evés önmagában is nagyon egészségtelen, ugyanis a testnek az esti órákban már nem az emésztéssel kellene foglalkoznia, azonban ha képtelenek vagyunk ellenállni a kísértésnek és rendszert csinálunk az esti nasizásból, könnyen elhízhatunk. - írja az Instyle.

Forrás: Shutterstock