Mel Gibson karrierjének 7 legfontosabb szerepe

film Mel Gibson A hódkóros A rettenthetetlen Bounty mozi Az utolsó emberig Jelek Mad Max
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Az utolsó emberig című, jelenleg is a mozikban futó filmben a gyűrött arcú Mel Gibson börtönviselt apaként védelmezi bajba jutott lányát – egy olyan szerepben, ami mintha a karrierjének összegzése lenne. Így hát megragadtuk a lehetőséget, és mi is összegeztük a színészi pályája fő állomásait. 

Mad Max (1978)

Az Egyesült Államokban született Mel Gibson családja gyerekkorában vándorolt ki Ausztráliába, így ő már ott nőtt fel, és lett ismert színész: az első nagy sikerét épp a valaha volt egyik leghíresebb ausztrál filmben, a posztapokaliptikus-autósüldözéses Mad Maxben aratva. Amit két további folytatás is követett, nem is beszélve a tavalyi új változatról (Mad Max: A harag útja), immár Gibson nélkül – noha a rajongók szinte egyöntetűen követelték a filmbe, akár egy apró szerepben is.

A Bounty (1984)

Az ausztrál filmfőszerepek után Mel Gibsonra felfigyelt Hollywood is, és ezzel a kosztümös kalandfilmmel bizonyított először Amerikában is. A Bounty hadihajó híres történetét feldolgozó moziban Gibson volt a forrófejű, idealista elsőtiszt, aki szembeszállva Anthony Hopkins zsarnok hajóparancsnokával lázadást robbant ki, és a legénységgel együtt egy másik életbe: a tahiti szigetvilág idilljébe távozik.

Halálos fegyver (1987)

Mel Gibson számára az igazi nagy sikert 1987-ben hozta el minden idők egyik legjobb buddy movie-ja („haverfilmje"), a Halálos fegyver, amely (a három folytatásával egyetemben) végérvényesen megalapozta a keményöklű igazság bajnoka imidzsét, és az A-kategóriás sztárok közé emelte. Máig ezt tartja ő maga is a kedvenc alakításának – és a filmben a karaktere ugyanolyan lakókocsiban élt, mint most Az utolsó emberig-ben, és ráadásul ugyanúgy tönkrevágják a rosszfiúk...

A rettenthetetlen (1995)

Színészileg Mel Gibson a kilencvenes években ért a csúcsra: a gázsija a létező legmagasabb volt a világon (25 millió dollár), mindenféle műfajban sikerrel kipróbálhatta magát, sőt elkezdett rendezni is. Az 1995-ös Oscar-gálán pedig szakmailag is mindent elért: a legjobb film és a legjobb rendezés díját is ő vihette haza A rettenthetetlenért. Az általa alakított skót szabadságharcos, William Wallace ráadásul a kedvenc szereptípusát testesítette meg: azt a hőst, aki elvesztette valamelyik közeli hozzátartozóját, és harcba száll az egész világgal az igazság és a bosszú érdekében, miközben önnön lelkével is folyamatos küzdelemre van ítélve.

Jelek (2002)

A rejtélyes és csavaros történetű rendezéseiről közismert M. Night Shyamalan filmjében Mel Gibson olyan családapát játszott, aki egy farmon élve kénytelen szembesülni a földönkívüliek látogatásával, miközben megpróbálja védelmezni a családját. A filmben pedig egy Gibson számára személyes vonatkozás is felbukkant: a hité és a kétségeké. Ő maga a kereszténység egy radikális változatát valló családban nőtt fel, és egész életében (így a rendezéseiben is) foglalkoztatta az Isten-keresés és a bűn-bűnhődés kérdésköre, leggyakrabban a (fizikai) szenvedés felől megközelítve.

A hódkóros (2011)

A 2000-es évek második fele nem volt egy fáklyásmenet Mel Gibson számára: előbb Hollywood tagadta ki egy részegen elkövetett méretes zsidózás miatt, majd elvált a feleségétől és hét gyermekének anyjától, hogy új orosz barátnője kapcsán ismét egy csúnya bántalmazási és fenyegetési ügybe keveredjen. Gibson végül a nyilvánosság előtt is vállalta alkoholizmusát és mániás depresszióját – utóbbit lényegében ebben a filmben is, mely többévnyi munkaszünet utáni igazi visszatérését jelentette. Jodie Foster rendezésében egy olyan, idegösszeomláson átesett, depressziós családapát játszik, aki egyszer csak egy kezére húzott plüssállaton keresztül kezd el kommunikálni a világgal.

Az utolsó emberig (2016)

Mel Gibson legújabb filmje egy igazi őszinte, régivágású akciófilm, a szó legjobb értelmében, és egy emlékezetes apa-lánya történettel karöltve. Egy börtönviselt, alkoholról leszokott, kemény, öreg fószert játszik benne, akinek rég látott tinilánya csúnya bajba kerül, így a fater kénytelen visszatérni minden régi rossz szokásához (a piát kivéve!), hogy megmentse a kiscsajt – és a saját lelkét is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.