Vajon miért vállal el egy felkapott hollywoodi világsztár egy reklámfilmszerepet? Pénzért! Érkezik hamar a kézenfekvő válasz. De valóban szüksége van Antonio Banderasnak, Kevin Costnernek, Shakirának vagy éppen Uma Thurmannek egy ilyen munkára? A helyzet úgy fest, még a legnagyobbak közül is sokan gondolják úgy: van az a pénz, amiért korpásodhat a hajuk… Érthető vagy szánalmas próbálkozások? A világ legégőbb másfél percei következnek.
Első számú és egyben legnagyobb kedvencünk: Kevin Costner és a tonhalkonzerv
A szerkesztőség egyöntetű véleménye szerint az elmúlt évtized legcikisebb reklámfilmszerepe az Oscar-díjas Kevin Costneré. Az olaszországi Amalfi partjainál 2014-ben rögzített filmben Costner egy autó motorháztetején ízletes Rio mare tonhalsalátát fogyaszt. Valóságos piknik. De hogy jön ide Kevin? És a tenger mellett miért falatozik valaki halkonzervet, amikor akár frissen kifogott halakat is ehetne?
Ashton Kutcher, Antonio Banderas és a nagy szakítás: Orbit rágó
Előbbi pizzával, utóbbi fánkokkal és süteményekkel beszélget. Mi több: szakít. Végérvényes leszámolás a kajamaradékokkal, éljen a friss lehelet. Vajon a Desperado, az Evita vagy a Zorro nem hozott elég pénzt a konyhára a spanyol szívtiprónak? Na és Ashton? A Steve Jobs életrajzi filmben nyújtott lenyűgöző alakítása mellé pont egy rágóreklám hiányzott neki?
Az elégedett pocak: Shakira és az Activia
A szuperszexi kolumbiai énekesnő, Shakira vajon mit gondolhatott akkor, amikor kezébe vette az Activia-reklám forgatókönyvét? Dollárjelek villództak volna a szemében? Boldog volt, hogy végre színészi képességeit is megmutathatja a nagyvilágnak? Nem gondolnánk. De akkor mi lehetett a motiváció?
Schweppes ahhhh: Uma Thurman és Nicole Kidman idegesítő kortyai
A két színésznő számos filmben bizonyított már, nem kétséges: életük legborzasztóbb szerepét játszották el a híres-neves üdítőreklámban. Fülsértő kortyolás (mégis ki iszik így?), idegesítő cicázás, poén nélkül hagyott közönség.
Ugyanakkor létezik jó példa is: szerintünk Penélope Cruz ugyanebből a reklámból bizony kihozta a maximumot:
Tom Selleck a szelek szárnyán
A világ legvagányabb magánnyomozója, Magnum, alias Tom Selleck főszereplésével készült el a Lufthansa fapados légitársaságának, a Eurowingsnek az első reklámja. Azt, hogy a fapados légitársaság szolgáltatását prémiumkategóriaként állítják be, talán mondhatjuk humorosnak. De Selleck 1980-ból megmaradt pornóbajsza már inkább szánalmas.
Kiöregedett akcióhős a kamionok között
A jó öreg Jean-Claude Van Damme kamionok között spárgázik. A kissé Chuck Norris-os hangulatúra sikerült reklám megosztotta a közönséget. A mémgyártók azonnal le is csaptak a témára, és Chuck tehetségét felhasználva rögtön elkészült a film paródiája is, amit mi magunk is megkönnyeztünk.
690 forintos harisnyát a világsztártól
Miért reklámoz egy világsztár olcsó harisnyákat? Hogy került ebbe a reklámfilmbe Julia Roberts, aki egyébként a Lancome La Vie est Belle reklámarca? És valóban: a prémiumminőségű márka reklámarcaként jobban is mutatott, mint apácának öltözött eladónak.
Amiről nem tudjuk eldönteni, hogy kínos-e, vagy sem
Hugh Jackman napjaink szexistene, akinek valójában minden szerep jól áll. Még talán ez a béna táncos reklámfilm is.
A Mr. Beanként ugráló Rowan Atkinson ezúttal kínai harcművészek közé keveredett. A Snickers-reklám egyesek szerint vicces, míg mások szerint kínos. Szerinted?
James Bond a Sparban vásárol? Valószínűleg nem is vásárol, hiszen ezeket az ügyeket a sztárvilágban a bejárónők intézik. Ugyan Pierce Brosnan szexi, ahogyan vacsorára várja barátnőjét, azért mégiscsak furcsa, hogy az ízig-vérig angol úriember a Spar reklámarcaként tündököl. Éles váltás Mr. Bond szerepe után.