Minya Viktória: a magyar parfümőr, aki megalkotta a modern istennők illatát

Franciaország Minya Viktória parfüm illat
Minya Viktória neve 2009-ben fonódott össze a parfümökkel, de már gyerekkorában is rajongott a különböző illatokért. Hazánk legismertebb parfümőre vallja: százszor annyit kellett dolgoznia az elismerésért, mint a férfiaknak, de ma már nem lehet kikerülni a nevét a szakmában.

Ha valaki Minya Viktória parfümöt viseli magán, azt már messziről felismerni, hiszen az illatjegyek tökéletes párosítása és az izgalmas kombinációk jellemzik. Talán sokan, megszagolva a parfümöt, nem is gondolnák, hogy egy magyar nő álmodta meg és kísérletezte ki a mennyei aromát, pedig Minya Viktória neve már megkerülhetetlen a parfümszakmában. Bár már elvégzett egy főiskolát, mire a parfümőrség felé vette az irányt, az illatok mindig is az élete szerves részét képezték. Viktória mára nem egy, hanem két francia parfümegyetemen is oktat kreációt, ami még a francia Orrok körében is ritka.

Minya Viktória, parfümőr
Minya Viktória ma már rendszeresen ad órákat Franciaországban, a következő parfümőr nemzedéknek, de workshopokat is tart, ahol az érdeklődők saját parfümjeiket készíthetik el. 
Fotó: Life.hu

„Gyerekként, fűnyírás után el akartam rakni a frissen vágott fű illatát"

Minya Viktória életét mindig is meghatározta az illatok szeretete. Bár ezt már csak utólag látni ilyen egyértelműen, ő parfümőrnek született. 

Olyan 6-7 éves lehettem, amikor apukám vágta a füvet a telkünkön és hirtelen megéreztem a frissen vágott fű illatát. Úgy keveredett a tavaszi szellővel, hogy az valami eszméletlen, földöntúli boldogságot éreztem akkor ott. Teljesen magával ragadott és emlékszem, anyukámtól kértem egy kis gyógyszeres üvegcsét, amibe megpróbáltam elrakni a levágott fűből, hogy üvegbe zárhassam az illatot. Persze az a kísérlet nem sikerült, de az illatok szeretete onnantól kezdve velem marad

– meséli a Life-nak Viktória, aki fiatal lányként is folyton az illatszerboltokban töltötte az idejét, hogy tusfürdőket és parfümöket szagoljon.

„De ha egy barátnőmet el kellett kísérnem a boltba, akkor én ott is az öblítőket szagolgattam, amíg ő kenyeret vett" – meséli Viktória nevetve. Ezek alapján egyértelműnek tűnhetne, hogy egyenesen a parfümőriskola felé veszi az irányt, de szülői nyomásra előbb elvégzett egy gazdasági főiskolát és más művészeti ágakban próbálta ki magát. Abban viszont megegyeztek, hogy ha elvégzi a főiskolát, utána azt tanul, amit csak szeretne. Így már az egyetem utolsó évében Párizsban tanult, Erasmus programon keresztül, ahol rátalált igazi szenvedélyére: a parfümökre

Négy évet dolgoztam még Párizsban ahhoz, hogy össze tudjam gyűjteni a pénzt a dél-franciaországi parfümiskolára, de nem adtam fel. 12 diákot vettek fel a képzésre, én lehettem az egyik. Nagyon izgalmas volt ott tanulni, csodálatos egy év volt, majd utána elhelyezkedtem több francia parfümcégnél is, mint parfümőr. Ez után pedig egyenes út vezetett a saját parfümházam megalapításáig.

– mesélte Viktória, aki arra is kitér, hogy bár az út egyenes volt, egyáltalán nem volt egyszerű, pláne nőként.

Minya Viktória, parfümőr
Jelenleg nyolc Minya Viktória parfüm van a piacon, amik közül a Hedonist több díjat is bezsebelt, de híres a magyar vonatkozású Eau de Hongrie is, ami Tokaji aszú illatú. 
Fotó: Life.hu

„Százszor többet kellett letennem az asztalra nőként"

Bár azt gondolnánk, hogy a parfümvilág egy nőies ipar, valójában a parfümőrködés egy apáról fiúra szálló szakma volt, kifejezetten francia privilégium. Mire Viktória odakerült, már volt egy-két nő a szakmában és külföldiek is tanulhattak parfümőrnek, de így is bizonyítania kellett, hogy odavaló.

Annál a cégnél, ahol a parfümőr-diplomám megszerzése után dolgozni kezdtem, ötven férfi mellett mindössze három nő dolgozott. Kettő közülük a könyvelésen, és voltam én, mint egyedüli női parfümőr. Már a kezdetektől teljesen egyértelművé vált számomra, hogy nőként - ráadásul magyar nőként, amilyen kombinációval aztán tényleg nem találkoztak még a szakmában előttem - nekem nem egyszer, nem kétszer, nem háromszor, hanem százszor többet kellett letennem az asztalra, mint a férfiaknak. És ez a mai napig így van. Szerencsére az elmúlt 16 évben már jóval több nő jelent meg a szakmában, és mára a nők is kiharcolták, hogy mint sok más területen, megmutathassák, hogy tehetségesek ebben a hivatásban is.

– részletezte a magyar parfümőr, aki saját példájával is bebizonyította, hogy a nők is alkalmasak erre a szakmára. Sőt! 

A parfümőr megalkotta a modern istennők illatát

Minya Viktória Hedonist nevű parfümje többször is elnyerte Az Év Illata címet, aki pedig egyszer megszagolja, az sosem akar mást viselni magán. A magyar parfümőr nagy odafigyeléssel készítette el a mennyei esszenciát, ami a legnívósabb niche parfümök között foglalta el méltó helyét. 

„Nem tudom én magam sem, hogy mi a titka a Hedonistnek, de egy dolog biztos. Amikor anno odaadtam a parfümőr barátaimnak, hogy használják és mondjanak véleményt, egy dologban minden vélemény egyezett: az összes parfümőr barátnőm úgy jött vissza, hogy nem tudják, hogy mi van benne, de a párjuk, barátjuk, férjük megőrült tőle, odáig voltak az illatért. Tehát van benne valami, ami rettentően vonzza a férfiakat, ami szerintem a férfiasabb illatjegyek jelenléte a sok női mellett: a szantálfa, a dohány, a rum" – meséli Viktória, akinek parfümőrként van egy szuperképessége: az emberek bőrét megszagolva meg tudja állapítani, hogy milyen parfüm illik az illetőhöz. Ugyanis hiába a jó, minőségi parfüm, az ember bőre teljesen mást képes kihozni belőle. 

Azt azonban a parfümőr megsúgta nekünk, hogy egy igazán jó parfümből elég lehet egy-két fújás, attól függően, hogy hány réteg ruha van rajtunk és ha igazán szeretnénk, hogy érezzék rajtunk, akkor a pulzuspontjainkra fújjunk belőle, ahol vékony a bőr. A csuklón összedörzsölni pedig nem érdemes, mert a mozdulat hőt termel, ami miatt könnyebben elillan az illat. 

Ha tehát valaki igazán különleges, egyedi és minőségi parfümöt keres, akkor nem kell Franciaországig menni érte. Minya Viktória első magyar, női parfümőrként megmutatta, hogy a nőkben olyan erő rejlik, ami a világhírnévig képes repíteni őket. Pláne, ha egy általa megalkotott illat van rajtuk.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.