Az édesburgonya az egyik kedvenc hozzávalóm, ha köretről van szó. 

Sokkal egészségesebb a sima krumplinál, és telis-tele van vitaminokkal. Igazából semmi köze a burgonyához, hanem a szulákfélék nemzetségébe tartozó évelő növény. A legtöbbet Brazíliában termesztik belőle, ahol a szeszgyártásnak is alapanyagául szolgál. Húsos, gumószerűen megvastagodott gyökere szénhidrátban és (különösen a sárga húsú fajta) béta-karotinban gazdag. Tele van C-vitaminnal, de tartalmaz B1-, B2-, B6- és E-vitamint is. A többi zöldségféléhez képest sok, fehérje található benne, amelynek összetétele a tojáséhoz hasonló. 

Forrás: Marton Adrienn

Délkelet-Ázsiában fogyasztják még zsenge leveleit, hajtásait is, amelyek a gyökerénél is több C-vitamint és béta-karotint tartalmaznak. Gazdag ásványi anyagtartalma miatt daganatmegelőző hatása is van, antioxidáns- és vitamintartalma pedig segít megőrizni a fiatalságot. 

Energiatartalma 100 grammban 117 kalória, így tökéletes alternatíva, ha éppen diétázunk. Édeskés ízét én nagyon kedvelem, de ha valakinek furcsa vagy szokatlan, akkor fűszerekkel meg egy kis tejtermékkel összekeverve sokkal izgalmasabb lesz. Fontos tudni róla, hogy minél sötétebb a színe az édesburgonyának, annál több ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaz. Emellett érdemes a héjával együtt elkészíteni, hiszen abban található a legtöbb rost. Levesként, köretkent vagy akár nassolnivalónak is szuper a bolti chipsek helyett, a gyerekeim egyszerűen imádják.