Határtalan stílus, pénztárcabarát választás – Elvittük egy körre a Leapmotor C10-et


A Leapmotor C10 lenyűgöző külsővel, figyelemfelkeltő fényszórókkal, eltűnő kilincsekkel és szolid légterelőkkel gurult be a magyar utakra – ködös reggeleken azonnal kitűnik a szürke téli utcaképből ez a mesés zöld szépség, ami úgy véljük, mindent elmond a formaterv minőségéről. Most biztos arra gondolsz: de ez akkor is csak kínai darab. Kína azonban ma már messze nem az olcsó másolatokról szól – sőt, egyre inkább a stílusról, az okos technológiai megoldásokról és a merész újításokról.

A Leapmotor neve talán még nem cseng ismerősen a hazai autószektorban, de ez a márka most határozottan meg akarja hódítani magának Európát. Ez a középméretű SUV nemcsak gyönyörű, hanem meglepően intelligens részletekkel bír – kívül letisztult, belül viszont tele van technológiai újításokkal. A plug-in hibrid, vagy pontosabban REEV hajtáslánccal felszerelt autó a mindennapokban villanyautóként használható, de hosszabb úton sem kényszerít kompromisszumra.
Első pillantásra is elegáns, mégsem hivalkodó. Finom vonalai, lágy ívei és nőies arányai rögtön elcsábítják az ember szívét. Olyan, mintha egy neves divattervező álmodta volna meg – nincs benne semmi hivalkodó, vagy agresszív fellépés, csak visszafogott stílus és harmónia. Az autó orr-rész LED-csíkos fényszóróival és zárt hűtőrácsával modern, de nem tolakodó. Az 4,73 méteres hosszhoz 2,8 méteres tengelytáv társul, így a C10 méretben valahol a Volkswagen Tiguan és a Hyundai Santa Fe közé tudnák betenni.
Az oldalfal letisztult, a rejtett kilincsek és az aerodinamikus vonalak csak tovább hangsúlyozzák az elektromos jelleget. A hátsó rész vízszintes lámpasávja optikailag szélesíti az autót, miközben a Leapmotor felirat a márka prémium-törekvéseit jelzi. Összességében a dizájn nem épp forradalmi, de kifejezetten európai ízlés számára készült – és ez dicséretes.

Az autó utasterében a minimalizmus uralkodik. Olyan érzésünk van, mintha egy modern nappaliba léptünk volna be – puha anyagok, lágy textúrák, szellős térérzet. A hatalmas, lebegő központi érintőképernyő a műszerfal közepén minden funkciót magába sűrít, a kormány mögötti kijelző pedig letisztultan mutatja a legfontosabb adatokat. A menürendszer logikusan felépített, a grafika éles, a reakcióidő pedig a prémiumszintű konkurensekével vetekszik. A helykínálat bőséges – főleg hátul, ahol a sík padló miatt hárman is kényelmesen elférnek. A csomagtér 400 literes, és a hátsó ülések ledöntésével akár 1.375 literig bővíthető.
A digitális asszisztensek is a modern kor elvárásainak megfelelőek: a Leapmotor OS hangvezérlést, arcfelismerést és okostelefon-integrációt kínál, a vezetéstámogató rendszerek pedig a második szintű autonómiát is hozzák (adaptív tempomat, sávtartás, automata parkolás).
A modell egyike azoknak az autóknak, amelyek nem stresszelnek, hanem inkább megnyugtatnak. A városi forgalomban teljesen elektromos üzemmódban szinte hangtalanul siklik, míg országúton is csendes, stabil és kiszámítható. A futómű kényelmes, de nem billegős, a kormányzás könnyed, a rugózás pedig inkább komfortos, mint sportos – pont úgy, ahogy egy családi SUV-tól elvárható.
A hajtás főként a villanymotorra épül, míg az 1.5-literes, négyhengeres benzinmotor generátorként működik, vagyis áramot termel a nagy teljesítményű akkumulátor számára. A rendszer teljesítménye 215 lóerő, a nyomaték pedig 320 Nm, amelyet a villanymotor azonnal lead.

Az akkumulátor kapacitása 28,4 kWh, ami WLTP szerint akár 145 kilométer tisztán elektromos hatótávot jelent – ez a legtöbb napi használathoz bőven elég. Hosszabb úton a benzinmotor automatikusan bekapcsol, és generátorként akár 970 kilométer összhatótávot biztosít. A töltés váltakozó áramról kb. 3 óra alatt végezhető el, de gyorstöltőn ennél is rövidebb idő alatt regenerálható az akku.
Biztos neked is ismerős az érzés, amikor hétvégére fél lakást be kell pakolni – a C10-nél azonban ez nem probléma. A sík padló, a tágra nyíló hátsó ajtók és az okos rekeszek miatt könnyű rendben tartani a dolgokat. A hátsó ülések egy mozdulattal ledönthetők, így pillanatok alatt készen áll egy nagybevásárlásra vagy családi kiruccanásra is.
A 435 literes csomagtartó a hátsó ülések elfektetésével 1410 literre bővíthető, de a formája praktikus, és minden centi jól kihasználható. A szellős térnek köszönhetően a bevásárlások, bőröndök vagy akár egy babakocsi is könnyedén befér. Ha pedig ledöntjük az üléseket, egy 182×111 centiméteres felületet kapunk – így nyugodtan mehetünk hosszú hétvégére, nem kell kompromisszumot kötni a bőröndök számában.

Az autó érett, technológiailag fejlett és meglepően jól illeszkedik az európai ízléshez. A tágas, igényes belső tér, a hosszú elektromos hatótáv és a rugalmas, hatótáv-növelt hajtáslánc miatt sokak számára valódi alternatívát jelenthet egy Toyota RAV4 Plug-in vagy egy Kia Sorento PHEV mellett – valószínűleg kedvezőbb áron.
Ha a Leapmotor tartani tudja ezt a minőséget, és az európai szervizhálózat is felzárkózik, a C10 könnyen lehet, hogy az első olyan kínai SUV lesz, amit nemcsak racionális, hanem érzelmi alapon is választani lehet. Mert ebben az autóban a technológia és az egyszerű elegancia találkozik – és ez a kombináció eddig inkább a drágább márkák kiváltsága volt.
Kedvcsináló gyanánt nézd meg az alábbi videót az autóról:



Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.