fashion week Vogue soványság
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
A "divatbiblia" németországi kiadója, a Conde Nast Verlag csütörtökön Münchenben jelentette be, hogy a Vogue összes nemzetközi kiadása vállalta, hogy aláveti magát egy hat pontból álló egészségügyi kódexnek, és nem dolgozik együtt táplálkozási zavarban szenvedő, illetve 16 évnél fiatalabb modellekkel, legalábbis "tudatosan" nem.

Lépj be a Lifefashion virtuális próbafülkéjébe, próbálj és vásárolj a fotelből!


A divatvilág egyik legbefolyásosabb hangjaként a magazin felelősnek érzi magát, hogy latba vesse súlyát a témáról folyó szakmai vitákban - közölte a kiadó. A Vogue-nak meggyőződése, hogy a szépség és az egészség összetartozik - hangoztatta Jonathan Newhouse, a Conde Nast International elnöke. Az "egészségügyi kezdeményezés" a legtöbb országban a magazin júniusi kiadásával veszi kezdetét, csak Japánban szenved egy hónap késedelmet.

Forrás: AFP
Forrás: AFP

A hatpontos kódex értelmében a Vogue igyekszik "egészségtudatos munkafeltételeket" biztosítani, és kizárólag olyan modellekkel dolgozik együtt, akik "objektíven szemlélve egészségesek, és segítenek egészséges képet kialakítani a testről". A modellnek jelentkező lányoktól kötelezően elkérik a személyi igazolványt, biztosítandó, hogy 16 éven aluliak ne kerülhessenek a kifutókra vagy a fotóstúdiókba. Ezen kívül beindítanak egy mentorprogramot is, amelynek keretében tapasztaltabb modellek felvállalják fiatalabb kollégáik segítését. A folyóirat emellett arra ösztönzi a tervezőket is, hogy gondoljanak "irreálisan kis méretű ruháik következményeire" is. A Brigitte német nőmagazin már 2009-ben száműzte oldalairól a túlságosan vézna, "nullás" ruhaméretű modelleket.

Forrás: MTI

Tipp! A rémesen öltözködő tinisztár lett a legstílusosabb híresség. Kattints a galériáért!




Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.