Kilométer-számlálás: A leghatékonyabb diéta!

diéta kísérlet kutatás élelmiszer kalóriabevitel fogyókúra
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Fogyókúra során hiába tudjuk, hány kalóriát tartalmaz egy adott étel, a legújabb kutatási eredmények szerint nagyobb hatással van ránk, ha az étel energiatartalma mellett azt is feltüntetik, hogy a kalóriák elégetéséhez hány kilométert kellene gyalogolnunk.

Az elmúlt években az élelmiszerek címkézése jelentősen megváltozott, a gyártók ugyanis már nemcsak az összetevőket, hanem az élelmiszerek kalóriatartalmát is jelzik. De hogy ezek a címkék valójában hogyan érintik a táplálkozási szokásainkat, arról keveset tudunk.

Thinkstock
Thinkstock

Az Észak-Karolina Egyetem szakértői ezért 800 önkéntest kértek fel egy átfogó kísérletre. A jelentkezőket négy csoportra osztották és arra kérték őket, hogy válasszanak maguknak valamilyen gyorséttermi ételt. Az első csoportnak semmilyen információt nem adtak az ételekről, a második résztvevőinek megadták a kalóriatartalmat, a harmadik csoport tagjainak azt árulták el, hogy hány perc gyaloglással tudják ledolgozni az ennivalót, a negyedik csoport tagjai pedig azt láthatták a címkén, hogy hány kilométer sétába kerülne az adott étel.

Az eredményekből kiderült, hogy azok, akik semmilyen információt sem kaptak, átlagosan 1020 kalóriát vettek magukhoz, ez a felnőtt napi ajánlott kalóriabevitel körülbelül 40 százaléka. A második csoport tagjai, akik tudták az ételek energiatartalmát, csak 927 kalóriát fogyasztottak, míg a harmadik csoport tagjai 916-ot. A legkevesebb energiát azonban a negyedik csoport tagjai vitték be a szervezetükbe, átlagosan 826 kalóriát.

A tudósok szerint bár a kutatás kis létszámú volt, az eredményekből úgy tűnik, hogy a kilométer-számlálós címkézés a leghatásosabb. Az emberekben ugyanis így jobban realizálódik az ételek energiatartalma. A résztvevők 82 százaléka egyébként azt mondta, hogy a fizikai aktivitást mutató címkék hatnak rájuk a legjobban. A tanulmány az Appetite oldalain jelent meg.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.