Nagy sikerrel mutatta be kollekcióját a Nanushka a New York-i divathéten

kollekció Nanushka Divathét New York
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Telt házzal és elsöprő sikerrel mutatta be 2018-as őszi-téli Golden Arrow névre keresztelt kollekcióját a Nanushka a New York-i Fashion Weeken. Miután a New York Times, a Harper's Bazaar és az amerikai Forbes is elismeréssel adózott a magyar márkáról, több mint 300-an vettek részt a bemutatón a nemzetközi divatipar krémjéből, többek között olyan nevek, mint Lisa Aiken a Net-a-Porter fashion directora és az amerikai Vogue magazin számos szerkesztője.

A Nanushkán a világ szeme: a nemzetközi divatipar a legfontosabb feltörekvő brandek közé sorolja Sándor Szandra márkáját. A londoni Browns és a párizsi Lafayette meghódítása után a New York-i divathéten is tarolt a magyar brand.

Ruhák a Nanushka kollekcióból Forrás: Getty Images

A New York-i divathéten először mutatkozott be a Nanushka, és rögtön a legnagyobbak között kap helyet. New York-i idő szerint vasárnap délelőtt megrendezett bemutatóra már egy héttel korábban az összes nemzetközi szaklap és influencer jelezte részvételét. A prezentáción végül közel háromszáz ember tekintette meg a Nanushka legújabb kollekcióját, köztük Lisa Aiken a Net-a-Porter fashion directora, Flossie Saunders a londoni Times divatszerkesztője, Susie Lau es Camille Charriére véleményvezérek.

A Nanushka a nemzetközi porondon is hangsúlyozza magyar identitását: „Folyton azt kutatom, hogy hogyan tudok megújulni, és új módokon kifejezni, hogy honnan jövök és hová tartok. Ez a vágy az, ami segített visszatalálni a saját- és kulturális gyökereimhez, ami a Kelet és a Nyugat határán fekvő hazám történelméből adódik. Ennek a kulturális sokszínűségnek nyomán alkottam meg a 2018-as kollekciómat is" – mesélte Sándor Szandra, a Nanushka alapítója és tervezője.

Sándor Szandra, a Nanushka alapítója és tervezője Forrás: Getty Images

A 2018-as őszi-téli kollekciót a keleti és nyugati kultúrák találkozása ihlette. Izgalmasan keverednek a szatén, selyem és vegán bőr anyagok a gyöngy részletekkel és piros színárnyalatokkal, melyekben a Távol-Kelet kultúrája sejlik fel. Míg a pöttyös minták Párizst és a Belle Époque hatását idézik, a török kárpitokra emlékeztető rózsás jacquard szövetben a Közel-Kelettel közös múltunk dereng fel. A farmer anyagok és a stilizált A-vonalak a Nyugat hatását képviselik, míg a krokodilbőr hatású vegán bőr kezeslábasok és övtáskák a posztszovjet berlini klubkultúrát.

„A New York-i sikerek és soha nem tapasztalt érdeklődés alapján most már biztosan jelentősen felfelé kell módosítanunk az idei üzleti tervünk árbevételét és fel kell készülnünk arra, hogy ezt a megnövekedett mennyiséget a tőlünk elvárt minőségben le is tudjuk gyártani" – mondta Baldaszti Péter, a Nanuska társtulajdonosa. A Nanushka 2016-ban állt újra növekedési pályára, amikor a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap befektetőként csatlakozott a magyar márkához. Az Alap beszállása nemcsak friss tőkét hozott, hanem teljes körű pénzügyi és kontrolling támogatást is, amely nélkülözhetetlen volt a cég átszervezése során. Az eredmények az elismerések mellett már a számok szintjén is láthatók: a nem auditált adatok szerint egy év alatt közel 2,5-szeresére nőtt a cég árbevétele, megközelítve a 770 millió forintot.

Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13
Forrás: Getty Images/Astrid Stawiarz
1 / 13

Taylor Swift után Gigi Hadid is magyar tervező ruháját viselte

Néhány nappal ezelőtt a világhírű modell és az egyik legkeresettebb reklámarc, Gigi Hadid a magyar tervező, Sándor Szandra, azaz Nanushka ruhájában jelent meg Jimmy Kimmel show-műsorában. De hogyan került magyar tervezésű ruha a sztárra?

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.