Család és karrier – Interjú a Sanofi gyógyszercég vezérigazgatójával, Szörényi Beátával

Forrás: Sanofi -
anyaság interjú család Sanofi karrier
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Amikor egy nőnek gyermeke születik, új, eddig ismeretlen feladattal találja szemben magát. Minél előbb meg kell tanulnia, hogyan zsonglőrködjön munka és családi élet között. A szakmai sikerekről és a karrierépítésről azonban az után sem kell lemondanunk, hogy anyává válunk. A Sanofi gyógyszercég vezérigazgatóját, Szörényi Beátát vezető pozícióról, feladatok összehangolásáról és társadalmi szerepvállalásról egyaránt kérdeztem.

Tavaly ősszel nevezték ki Önt a magyarországi leányvállalat vezérigazgatójává, emellett a vénynélküli gyógyszerek üzletágának vezetője. Mit tapasztal, mik a különbségek férfi és női vezetők között?

Szerintem nincs jó női és férfi vezető, csak jó vezető van. Nyilvánvalóan vannak alkati, fizikai és talán lelki különbségek is a nők és a férfiak között, de menedzserként, egy vállalati hierarchiában csak hozzáállás, munkaszervezés és szakmai felkészültség kérdése, hogy ezeket át tudjuk-e hidalni.

Esetemben nem volt kérdés, hogy össze tudom-e egyeztetni a vezetői pozíciót a családdal, ugyanis természetes volt számomra, hogy össze kell egyeztetnem.

Amikor néhány évvel ezelőtt üzletágvezető lettem, felmerültek bennem is ezek a kérdések, de nem az volt a legfontosabb, hogy össze tudom-e egyeztetni a családot és a cégvezetést, hanem az, hogy van-e ambícióm vezetőként dolgozni. S mivel a válasz igen volt, ez hozott feladatokat, amelyeket meg kellett oldanom.

Szörényi Beáta Forrás: Sanofi

Nőként tehát nem szembesül több lemondással, mint férfi kollégái?

Nyilván minden vezetőnek szüksége van családi háttérre, támogatásra, amit én mind a férjemtől, mind a kisfiamtól maximálisan megkapok. A család toleranciája, bizalma és közös kompromisszumok nélkül nem működik ez a dolog, függetlenül attól, hogy nőről vagy férfiról van szó. Vezetőnek lenni szándék, képesség és személyiség együttállása, nem kor vagy nem függvénye.

Vezetőként a gyakorlatban is ilyen empatikus?

A vény nélkül kapható gyógyszerek üzletágát már régebb óta vezetem. Az egészségügyi öngondoskodás szemléletét magaménak éreztem, és ezt a cég vezetőjeként is képviselem. Ennek a szemléletnek a lényege, hogy figyeljünk oda saját magunkra és közvetlen környezetünkre is, mert csak így lehetünk teljes értékűek a munkában és a magánéletben is. Vezetőként ezt úgy értelmezem, hogy oda kell figyelni az emberek elégedettségére, motivációjára.

A Sanofi árbevételét tekintve a 21., export árbevételét tekintve a 16. legnagyobb vállalat ma Magyarországon, hazai árbevételét tekintve pedig a második legnagyobb gyógyszeripari vállalat. Négy telephelyen közel kétezer munkavállalót foglalkoztat. Hogyan tud egy cégvezető ennyi embert motiválni?

Nálunk a testi és a lelki egészség mindennapos és központi kérdés. Munkatársaink lojalitását is részben az adja, hogy a tevékenységünk hozzájárul a társadalom jólétéhez. Épp ezért biztatunk arra minden kollégát, hogy egészségtudatosan éljék az életüket. Ehhez széleskörű támogatást is biztosítunk. Évente mind a kétezer munkavállalónk díjmentesen részesül átfogó egészségügyi szűrővizsgálatban. Arra bátorítjuk a dolgozóinkat, hogy kezeljék fontos tényezőként az egészségüket. A lakossági programok mellett a saját munkatársaink felé is erős prevenciós programokat működtetünk, hiszünk abban, hogy az egészségtudatosság terén jó példával kell elöl járnunk.
A tehetséggondozó programjainkra is büszke vagyok, legyenek azok belső vagy külső kezdeményezések. Szerencsére sokáig sorolhatnám, hogy miért jó nálunk kismamának lenni, hogy miként segítjük a beteg kollégáinkat, hogyan igyekszünk atipikus foglalkoztatási eszközökkel egyensúlyban tartani a munka-magánélet ritmusát.

"Hiszünk abban, hogy az egészségtudatosság terén jó példával kell elöl járnunk" Forrás: Sanofi

Vállalatuk jelentős mértékben veszi ki a részét a társadalmi szerepvállalásból is.

Igen, személyesen is nagyon büszke vagyok a Szent Ferenc Kórházzal közösen megvalósított tanösvényprogramunkra, amely a szív- és érrendszeri betegségek kezeléséhez, illetve a megelőzéshez járul hozzá. A „törődj magaddal" filozófia szerves része – különösen a szív- és érrendszeri betegek esetében – hogy az embernek rendszeresen legyen lehetősége egy egészséges sétára a szabad levegőn, természetes környezetben. A Sanofi elkötelezett támogatója az „Út az egészséghez" programnak, amely egyre több emberhez jut el, ma már közel nyolcezer ember használja négy tanösvényünket, sőt városi rendezvények is igénybe veszik ezeket. Legutóbb futóverseny is zajlott a miskolci tanösvényen. Ennek nagyon örülünk, támogatjuk az ilyen kezdeményezéseket. A Szent Ferenc Kórházzal közös álmunk, hogy az egész országban elérhetővé váljanak az egészséghez közelebb vivő tanösvények.

Külső programjaink között ott szerepelnek a betegszervezeti együttműködések, prevenciós és felvilágosító programok, egyik szép példa erre a gyermek- és fiatalkori cukorbetegségről szóló felvilágosító, oktató programunk, a KiDS, mely a Nemzetközi Diabétesz Társaság programjának magyarországi adoptálása közös együttműködésben az Egy Csepp Figyelem Alapítvánnyal. Ezek a példák is mutatják, hogy hiszünk az egészség érdekében létrejött partnerségben, szívesen dolgozunk együtt közös célért dolgozó szervezetekkel, mert közösen erősebb hatást és nagyobb értéket tudunk létrehozni, mint külön-külön egyenként.

Apropó, kezdeményezések. Vezetőként nyitott szervezetet épít, ahol van helye kezdeményezéseknek?

Nemcsak, hogy van helye ezeknek, de el is várom az önálló gondolatokat, kezdeményezéseket. Sőt, a kritikát is. A direkt kommunikációban hiszek, az önállóságban és a felelősségben, az esetek nagy részében csak ezek működnek. A bizalom, az együttműködés és a kölcsönös tisztelet mellett a kezdeményező készség, az önállóság és a tettre kész munkahelyi magatartás tudja előrevinni a céget.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket a LIFE Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.