Ez lesz a Facebook-függő gyerekekből

Forrás: Thinkstock -
kutatás Facebook függés
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Úgy látszik, nincs jó hatással a gyerekekre a túlzott Facebook és Twitter használat: ezek a fiatalok ugyanis kétszer nagyobb eséllyel néznek szembe különféle mentális problémákkal, mint kortársaik.

A friss kutatás szerint 2012 és 2013 között a gyerekek 56 százaléka legalább 3 órát töltött különféle közösségi médiafelületeken. Kiderült, hogy különösen a lányokat szippantja be ez a világ: ők nagyobb arányban töltenek 3 óránál hosszabb időt a neten történő csevegéssel. Mindez azonban rányomja bélyegét a fiatalok mentális egészségére is.

A brit Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint elsősorban a hiperaktivitás, a magatartászavarok és az érzelmi problémák jelennek meg széles körben ezeknél a gyerekeknél. A vizsgált években a gyerekek 37 százaléka egyáltalán nem töltött időt közösségi médiafelületeken, míg 57 százalék napi 3 óránál is többet volt jelen a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon, a Pinteresten vagy más platformon egy átlagos iskolai napon.

Forrás: Thinkstock

Kiderült, hogy 2012-ben és 2013-ban 10-ból 1 lány (vagyis az alanyok 11 százaléka) 3 óránál több időt tölt közösségi portálokon, míg a fiúknál ez az arány csupán 5 százalékos. Azok a gyerekek, akik ennyire függővé váltak, általában mentális problémákkal, hangulatzavarokkal, beilleszkedési nehézséggel küzdenek: a 27 százalékuk komoly gondokkal kényszerül szembenézni.

A szakemberek szerint hiába remek kapcsolattartási lehetőség az internet, ha mértékletesek vagyunk, a közösségi média kitűnő felülete a zaklatásnak, az izolációnak, a verbális bántalmazásnak, ami szorongást, depressziót és egyéb problémákat is okozhat.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.