Kiváló szuperélelmiszer a paradicsom akkor is, ha a cukorbetegség miatt diétát írtak elő -segít kordában tartani az ingadozó vércukorszintet. 

A cukorbetegség megállapításakor – főként, ha a kettes típusról van szó – mindenkinek előírnak egyfajta diétát. Bizonyos ételeket teljesen ki kell iktatni az étrendből, másokat mértékkel, de lehet fogyasztani, ám vannak olyan alacsony zsírtartalmú ételek is, melyek kifejezetten segítenek kordában tartani a vércukorszintet, korlátozzák annak gyors emelkedését és esését, emellett pedig a megfelelő tápanyagokhoz is hozzájuttatnak. A paradicsom pont ilyen zöldség, ráadásul magas vitamin- és ásványianyagtartalma miatt szervezeted egészének jót tesz.

Forrás: Thinkstock

A zöldségfélék jótékony hatása

A cukorbetegek diétájában kiemelt szerepet kapnak a zöldségfélék: nagy részüket nyugodtan lehet fogyasztani, főleg azokat, melyek szénhidráttartalma nem éri el az öt grammot. Ha egyszerre 20 dkg-nál nem nagyobb mennyiségben fogyasztod ezeket, akkor szénhidráttartalmukat nem minden esetben kell belekalkulálni az adott napra megadott keretbe. Így nyugodtan lehet a főétkezések mellé egy kis salátát, uborkát, paradicsomot vagy paprikát fogyasztani, különösebb számolgatás nélkül. Ráadásul ezek a zöldségek el is látnak megfelelő vitaminokkal, rostokkal, és más jótékony anyagokkal, így egész szervezeted állapotán javíthatnak. A paradicsom például igen gazdag vasban, C-, A- és E-vitaminban, kalciumban és káliumban, lúgosító hatású, és serkenti az emésztést, a vesék, a máj működését. Akár nyersen, akár salátákban, akár főzve - de nem cukrozva – fogyaszthatják a cukorbetegek is.

Miért jó még a paradicsom?

A paradicsom fogyasztása magas likopintartalma miatt is ajánlott. Ez az anyag főzés során sem bomlik le, és a legmagasabb arányban a napon érlelt piros paradicsomban található meg. A likopin szerepet játszik a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében, de véd a rák ellen is, segíti a zsíranyagcserét, így a fogyókúrában is hasznát veheted. A rendszeres paradicsomfogyasztás erősíti az immunrendszert, szebbé teszi a bőrt, és véd az érelmeszesedés ellen is. Friss paradicsomhoz pedig nem is olyan nehéz hozzájutni: akár a kiskertben vagy a balkonon is nevelgethetsz néhány palántát, melyek vegyszerek nélkül is szép piros bogyókat érlelnek.