Folytatjuk házi, kételyeloszlató rovatunkat. A hét kérdése: káros, ha sokat futunk?

Bocsi, de pontosan mi hasznom van a mozgásból? - tettük fel a kérdést a múlt héten, most pedig egy újabb fontos anomáliát oszlatunk el. Eddig úgy tudtuk, hogy szégyen a futás, de hasznos, méghozzá az egészségünk érdekében is. Most azonban felmerült, hogy a sokat és nagy tempóban futók ugyanolyan halálozási kockázattal rendelkeznek, mint az egyáltalán nem futó, passzív életmódot folytatók. De akkor most mi az igazság?

Forrás: Thinkstock

"U alakú diagramon lehet bemutatni azt az összefüggést, hogy van egy felső határa annak az edzésmennyiségnek, amelynek egészségügyi előnye van" – közölte dr. Peter Schnohr 2015. február 2-án a Journal of the American College of Cardiology című folyóiratban - ez derül ki a Szívderítő.hu cikkéből.

Az összegyűjtött adatok azt mutatják, hogy az ideális aktivitás, mely elősegíti a hosszú távú kardiovaszkuláris egészséget és növeli a várható élettartamot, a könnyed tempóban végzett kocogás. A statisztikai adatok azt mutatták, hogy van egy határ: a túl sok futás, amelyet nagy rendszerességgel végeznek hosszabb időn keresztül vagy nagyobb intenzitással, már nem jelent semmiféle további előnnyel a halálozás szempontjából az ülő életmódot végző nem futókkal szemben. Ám a statisztika ebben az esetben talán félrevezető lehet - állítja dr. Carl Lavie.

Hogy pontosan mit jelent mindez, és mit is tartalmaz a kutatás, kiderül a Szívderítő.hu oldal cikkéből.