Minden fogyókúrázó rémálma a diéta után maradt petyhüdt, megereszkedett bőr, amelyet általában a nagymértékű fogyás után tapasztalhatnak a diétázók. Ekkor ugyanis a bőr nem tud megfelelően visszahúzódni, és a kötőszövet is veszít a rugalmasságából. Íme, néhány bevált tipp, hogy üde és feszes maradj!

Csak fokozatosan!

A rugalmas bőrre már a fogyókúra kezdetén gondolnod kell. Felejtsd el a drasztikus, gyors eredményeket ígérő diétákat – ezeket nem csupán az egészséged sínyli meg, hanem bizony a bőröd is. 

Forrás: Dreamstime

Heti egy-két kiló mínusz az ideális, az ennél intenzívebb fogyás már káros lehet. 

Sportolj!

A megfelelő táplálkozás mellett fontos, hogy időt szakíts a rendszeres mozgásra is. Nem csupán egészségesebb leszel tőle, hanem a kötőszövetet és a vérkeringést is remekül karban tudod tartani általa, ráadásul késlelteti a ráncok megjelenését, és megakadályozhatja a narancsbőr kialakulását is.  Ügyelj arra, hogy a zsírégető aerob mozgásformák mellett az izomtónust növelő edzésekre is időt szakíts, így nem csupán karcsúbb, hanem szép tónusos alakod is lesz. 

Forrás: Thinkstock

Minél több vitamint!

Az egészséges, vitaminokban gazdag étrendet a bőröd is meghálálja.  A két legalapvetőbb vitamin, amelyre a bőrödnek is szüksége lehet, az A-, illetve az E-vitamin.  Az A-vitamin kiemelkedően fontos a hámszövetek felépítéséhez, fogyassz sok halat, tojást és spenótot, hogy ezt a vitamint biztosíthasd szervezetednek! A mogyorófélékben előforduló E-vitamin pedig bőröd öregedését előzi meg hatékonyan. 

Még több tippért kattints a Napidoktor.hu-ra!