Megszámlálhatatlanul sok teória kering a világban, kínálva az egy igaz megoldást az egészséges táplálkozásra. Természetesen ilyen nem létezik, ezzel szemben viszont rengeteg hamis információval látott el minket a diétakultúra.

1. A szénhidrát rossz, el kell kerülni

A szénhidrátot nem az ördög találta ki. A rostban gazdag, finomítatlan szénhidrátok, például a teljes kiőrlésű gabonák, hüvelyesek, gyümölcsök és zöldségek fogyasztása kifejezetten egészséges. Rendszeres, kiegyensúlyozott fogyasztásuk például számos krónikus betegség kockázatát csökkenti.

2. A reggeli a nap legfontosabb étkezése

Valójában semmi igazán különleges nincs a reggeliben. Az első étkezés, legyen az bármikor, technikailag reggeli. Ez viszont nem jelenti azt, hogy mindenképp minél korábban kell elfogyasztani, emellett nem kell tartalmaznia bizonyos, reggelinek kikiáltott ételeket sem. Ha nem vagy éhes reggel, nem kell erőltetni, kihagyhatod ezt az étkezést, és rögtön ebédelhetsz.

Akkor reggelizz, amikor jólesikForrás: Shutterstock

3. A nassolás egyértelműen elvetendő

A nassolás csökkenti az éhségérzetet, és attól függően, hogy mit eszel, dolgozhat melletted vagy ellened. A zöldségek, gyümölcsök, magvak, humusz tökéletes nassolnivaló. Természetesen a csoki, chips és az egyéb feldolgozott, magas cukortartalmú ételek már kevésbé válnak hasznunkra.

4. Csak az a jó, ami friss

A fagyasztott termékek néha még egészségesebbek is, mint a frissek. Ez azért van, mert a fagyasztott termékeket gyakran akkor gyorsfagyasztják, amikor a legérettebbek, a friss termékeket pedig sokszor még érés előtt szedik le. Ezért, mire a a friss termékek a boltokba érkeznek, tápanyagtartalmuk csökkenhet.

5. A bio sokkal jobb a hagyományosnál

A biotermékek ténylegesen kevesebb potenciálisan káros vegyszermaradványt tartalmaznak, de ha nem fér bele a költségvetésbe, akkor sem dől össze a világ. A hagyományos termékekkel sincs semmi probléma, csak evés előtt alaposan meg kell mosni, hogy minél kevesebb növényvédőszer-maradvány maradjon rajtuk. Az a lényeg, hogy minél több zöldséget és gyümölcsöt fogyasszunk.

6. A szervezetednek szüksége van méregtelenítésre

Ez igaz, de bizonyos szerveink, például a tüdő, a bőr, a vesék és a máj igazi funkciója abban rejlik, hogy testünk ezekre támaszkodik a természetes méregtelenítésben. Így valójában felesleges mindenféle drága méregtelenítő programokat megvásárolni.

Tisztítsd a szervezeted sok zöldséggel és gyümölccsel, drága méregtelenítő programokra semmi szükségForrás: Shutterstock

7. Ami zsírszegény, az egészségesebb

A zsír ugyanúgy fontos a szervezet számára, ráadásul nem csak állati eredetű zsírok léteznek. Emellett az alacsony zsírtartalmú ételek gyakran visszaütnek. Sokszor több nátriumot és cukrot tartalmaznak, így egyáltalán nem biztos, hogy a zsírszegény étel egészségesebb választás.

8. Napi egy pohár vörösborra szüksége van a szervezetnek

Nincs. A legtöbb embernek valójában semmi haszna nem származik egy pohár borból. Ha az élvezet miatt fogyasztjuk, tegyük (természetesen csak mértékkel), de a szív védelméhez vannak ennél sokkal megfelelőbb eszközök is.

A vörösbor élvezeti cikk, nem csodaszerForrás: Shutterstock

9. Létezik egy, mindenki számára tökéletes étrend

Természetesen mindegyik diéta igyekszik úgy eladni magát, hogy az a legjobb, és az egész világot meg lehet váltani vele, de ez nem igaz. Az a legjobb étrend, ami változatos, kiegyensúlyozott, élvezetet ad, és fenntartható anélkül, hogy folyamatosan a "csaló napokon" járjon az agyunk.

10. A hús mindenképp szükséges a megfelelő étrendhez

A világ legegészségesebb kultúráiban kis mennyiségben vagy egyáltalán nem fogyasztanak húst. A lényeg, hogy a hús nem egy kötelező része az étrendnek, de választható. Elhagyásával nem leszünk kevésbé egészségesek.