A reklámok arra tanítanak, hogy a szép és egészséges arcbőr titka nem más, mint a krémek és arclemosók. Pedig ez csak fél igazság: a belső egészség kisugárzik, vagyis napi étrendünk legalább ilyen fontos a bőrünk megjelenése szempontjából. Sorra veszünk most néhány olyan gyümölcsöt, amik javítják az arcbőr egészségét - ha ezeket gyakran fogyasztod, sugárzóan szép és egészséges lesz a bőröd.

1. Avokádó

A zsírokban gazdag gyümölcs krém vagy saláta formájában egyaránt segít megelőzni a bőr kiszáradását. Az omega-9 zsírsavnak köszönhetően a bőr általános tónusát és textúráját is javítja. Mézzel kikeverve arcpakolásként is kitűnő.

Forrás: Thinkstock

2. Papaya

A rengeteg A-, C- és E-vitamint tartalmazó gyümölcs az antioxidánsok valóságos tárháza, ami segít a bőrnek megszabadulni a ragyogást akadályozó méreganyagoktól. Ha otthon készítenél belőle arcpakolást, hámozd meg a gyümölcsöt, és a belső héjával dörzsöld be a bőrt, vagy hagyd a héjat az arcbőrön, hogy hidratálja és újból ragyogóvá tegye.

3. Banán

Gyors reggelinek is kiváló: a 75 százalékban vízből álló gyümölcs kiválóan hidratálja, és közben C- és B6-vitaminnal is ellátja az arcbőrt, mely utóbbiak létfontosságúak az arc rugalmasságának megőrzéséhez és a ráncosodás megelőzéséhez. Villával pépesítve arcpakolásként is alkalmazhatod. Miután 20-25 perc elteltével lemosod a banánmaszkot, máris előtűnik a megfiatalodott, puha arcbőr.

Forrás: Thinkstock

4. Citrom

Ha szebb arcbőrt szeretnél, a citrom nem maradhat le a bevásárlólistáról! Azon kívül, hogy megfakítja és kivilágosítja a bőr sötét foltjait, enyhe tonikként is használható a zsíros bőrre. Ha a pattanások jelentenek gondot, a citrom a bőr regenerálásában és az akne későbbi megjelenésének megelőzésében is segít. Legegyszerűbben citromlé vagy citromrost formájában adhatod hozzá az étrendedhez, de a felforralt vagy felaprított citromhéj is csökkenti a méreganyagok mennyiségét a vérerekben.

5. Narancs

Mindenki tisztában van azzal, mennyi C-vitamint tartalmaz, de nem szabad megfeledkezni arról, hogy a tápanyagok nagy része a vastag héjában rejlik, ezért az a legideálisabb, ha arcmaszkot készítesz belőle, vagy salátába reszeled. A gyümölcsben lévő antioxidánsok hatékonyan táplálják a bőrt, hogy könnyebben felvehesse a harcot a bőrkárosodást, ráncosodást, sőt rákot is okozó szabadgyökök ellen.

Forrás: Thinkstock

6. Eper

A sok C-vitamint és gyulladásgátló anyagot tartalmazó eper az egyik legízletesebb a bőrfiatalító gyümölcsök közül. Kinyert levéből rózsavízzel összekeverve hatékony bőrtonizáló folyadék készíthető, a benne lévő ellágsavnak köszönhetően pedig a nap ultraibolya-sugárzásának bőrkárosító hatását is megelőzi.

7. Cseresznye

Minél élénkebb vörös a cseresznye, annál jobb! A gyümölcs vörössége ugyanis kitűnően tükrözi tápanyagtartalmát. Az antioxidánsokban gazdag cseresznye segít a szabadgyökök elleni küzdelemben, és lassítja az öregedést. Frissen vagy gyümölcsléként is fogyaszthatod, de mag nélkül ledarálva akár 20 perces arcpakolásként is érdemes kirpóbálnod.