Mészáros Mónika nagy túlélő. 18 évesen nagyon komoly autóbalesete volt, később a sípályán törte össze magát, 2013 végén pedig fény derült rákbetegségére. Móni azonban állja a strapát, 2 fia mellett 40 évesen is remek formában van. Kitartásról, edzésről és az elmúlt időszakról faggattuk a fitneszmodellt. 

Móni idén augusztusban lesz 40 éves, de az alakját a fiatalabb nők is megirigyelhetik. 39 évesen állt először színpadra, a fitnesz szerelmese lett. Persze a sport mindig is jelen volt az életében. ,,Általános iskolában balettoztam, később jött a kézilabda és a jazzbalett. Imádtam őket! Aztán 2012-ben volt egy nyaki műtétem, ennek következtében 12 kg súlyfelesleget szedtem fel" - kezdi történetét Móni.

Forrás: Mészáros Móni

A pluszsúly nagyon zavarta a mindig is jó formában lévő sportolónőt, ezért több módszerrel is próbálkozott. "Sajnos egyiktől sem sikerült fogyni. Nagyon zavart a súlyfelesleg, szerettem volna tenni valamit. Németh Dorottya pályafutását figyelemmel kísértem már jó ideje, ezért 2013 augusztusában egy felhívásra lettem figyelmes, és jelentkeztem Dóri teljes átalakító programjára. 2013 szeptemberében kezdtem el edzeni a MYBody-ban Sákovics Virággal és hónapról hónapra szépen elkezdtem leadni a felesleges kilókat. 2013 decemberében merült fel először a versenyzés gondolata, amikor láttuk a fejlődést. Szerettem volna saját magamnak bizonyítani. Ám több akadály is nehezítette a versenyzést" - meséli Móni, akinek ekkor kellett szembenéznie egy igen komoly betegséggel.

,,2013 novemberében merült fel, hogy pajzsmirigy-problémám lehet. Kivizsgálások sorozata következett, megállapították, hogy több göb található a pajzsmirigyemben, de mivel kicsik, nem nagyon kell velük foglalkozni. Januárban rosszul éreztem magam, ezért újabb vizsgálatok következtek, ahol kiderült, hogy ezek a göbök most már nagyok, és műtétre van szükség. A hír hallatán először összeomlottam, de a fiaim és a családom, barátaim tartották bennem a lelket. Nagyon sok erőt adtak ahhoz, hogy ezt a betegséget fel tudjam dolgozni és megtanuljak vele élni."

Móni a problémák ellenére sem hagyta abba a sportot, sőt, minden erejével azon van, hogy megmutassa, sosem szabad feladni. ,,Még jobban belevetettem magam az edzésbe, szerettem volna másoknak is példát mutatni. Most viszont már figyelek a testem jelzéseire, és ha valami problémám van, nem halogatom, hogy orvoshoz menjek. Az edzőm is rengeteget segített a versenyek előtt, így szép sikereket értem el itthon és külföldön is" - árulta el Móni, aki a magyar bajnokságon kétszer is ezüstérmes lett, de jól szerepelt a koszovói eb-n, a SportFesten és a Fitparádén is. 2015 tavaszán azonban az egészségi állapota miatt nem versenyezhet, edzői nem akarnak kockáztatni. "A jövőben a WBPF szövetség által rendezett őszi világbajnokságra készülök, szeretnék Bangkokba kijutni. Most több időm lesz a felkészülésre, és így a legjobb formámat tudom hozni."

Edzőjével (balra), az edzőteremben (jobbra)Fotó: Molnár Ákos, Jose M. Morera Martinez

 

Móni tippje
,,Kedvenc gyakorlatom, ami egyben nagyon fájdalmas is, az a keretben guggolás. Nagyon szépen formálja és kerekké teszi a popsit, miközben a combokat is megdolgoztatja. Megtanultam, hogy mit sem ér egy gyakorlat, keményen meg kell izzadni ahhoz, hogy feszes és nőiesen izmos testre tegyünk szert."

Nem csoda, ha Móninak most pihennie kell, a sportot ugyanis nagyon komolyan veszi, és ha belekezd a felkészülésbe, nincs megállás. ,,Verseny előtt heti négy edzésem van. Reggel éhgyomros edzéssel kezdek, ezt követi a személyi edzőmmel egy másfél órás súlyzós program. Általában váll-hát, kar-mell és alsótest edzésre van bontva, ez után pedig jön egy 40 perces kardiós levezetés. Ha nincs verseny, heti háromszor van súlyzós edzésünk, amiket kardióval zárunk. Persze próbálok odafigyelni az étkezésre is, mert ez fontos része az egész versenyzésnek. Versenyidőszakon kívül is tisztán étkezem."

Forrás: Mészáros Móni
Móni tippjei

,,A reggeli hihetetlenül fontos, illetve az is, hogy sokszor együnk kisebb adagokat. Én napi hatszor eszem keveset: a reggelim általában egy kis zabpehely gyümölccsel, ebédre jöhet a csirke vagy hal, kevés rizzsel és sok zöldséggel. Vacsorára egy pár puffasztott búzaszeletet fogyasztok túróval és tojással. A főétkezések között általában egy kis túrót almával, kis adag gyümölcssalátát vagy egy szendvicset választok teljes kiőrlésű kenyérből, pulykasonkával, két szelet mozzarellával és paradicsommal. Ha napközben nassolnék valamit, akkor egy kis mazsolát, mandulát vagy diákcsemegét szoktam enni, természetesen ezeket is mértékkel."

 

/1501/Fitne2015123231110