Nemrég egy balatoni strandon, pár méterre tőlem, a szerencsére nem túl zsúfolt fövenyen egy huszonéves srác lendült fel kézenállásba és gyalogolt néhány métert a tenyerén, majd besöpörve a csodáló pillantásokat, könnyedén továbbállt. A henyélésből kizökkentett strandolók még hosszan méltatták a jelenetet. A fiú nem volt kifejezetten jóképű, de az egész lényéből sugárzó önbizalom és egészség ezt nemhogy feledtette, hanem kifejezetten megszépítette. Ezt teheti velünk is a kézenállás!

A kézenállás, szanszkrit nevén adho mukha vriksasana. Ha nincs jelentős túlsúlyod vagy akadályt képező betegséged, akkor akár néhány hét kitartó gyakorlással neked is sikerülhet! A dícséretek nem csak a kézenállástól gyönyörűre fejlesztett izmoknak szóltak, hanem a koncentrált és nagyon fegyelmezett gyakorlásnak, amelyet mindenki feltételez a gyakorlat mögött. A legtöbb rendszeres jógagyakorló előbb-utóbb eljut oda, hogy elkezdi foglalkoztatni ez az igazi kihívásat jelentő póz, hiszen az elismerésen kívül vannak még bőven említésre méltó motivációk, íme csak néhány:

Forrás: Thinkstock

- Harmónikusan fejleszti a test teljes izomzatát, különösen a karokat, vállakat és a törzset
- Javítja a tartást és megelőzi a gerincproblémákat
- Az egyensúlyérzéket és koncentrációt javítja
- Feltölti energiával az idegrendszert
- Oldja a stresszt
- Javítja a kedélyállapotot
- Az agy működését serkenti
- Felfrissíti a vérkeringést

Life.hu tipp
A kézenállás megtanulásának számos módja lehet, de az biztos, hogy a törzsizmok helyes használata az egyik kulcs. Azon kívül egyszerre kell stabilnak és mobilnak lenni, és nem utolsó sorban kell egy adag bátorság is. Most egy igazi profitól, a jógi és cirkuszművész Tas Gergőtől tanulhatod meg a póz egy hétig ingyenesen, online a JógaKlikken, 4x45 percben, a videóért kattints ide!

Még van pár hét, hogy te is bemutasd a kézenállásodat a balatoni fövenyen, és hogyha rajta volt, kihúzhatod a bakancslistádról, vagy elég, de az is elég, ha csak élvezed a dolgot!