Készen állsz arra, hogy az újévben erősebb és gyorsabb legyél? Fogadj meg hozzá pár futó tippet és sokkal hatékonyabb leszel a sport terén.

1. Versenyezz gyakran

A kitartásodnak mindenképpen jót tesz a versenyszellem, a pozitív nyomás. Ha komolyan veszed, kihozhatod magadból a legjobbat és elérheted az áhított teljesítményt és a kitűzött célt.

Forrás: Thinkstock

2. Egy napot szánj a nyújtásra

A futóknak a nyújtásra is fontos hangsúlyt fektetniük. Az egyik legjobb mód, ha hetente egy napot kijelölnek erre a célra, hogy biztosan ne maradjon el. Ha edzőterembe mész, érdemes az edzésre szánt időt csak nyújtással tölteni, ha kicsit aktívabb dologra vágysz ebben a témakörben, akkor jógázni.

3. Újíts az edzésterven

A futók hajlamosak a megszokások rabjává válni: mindig ugyanazon az útvonalon futnak, ugyanabban a tempóban. Ez előbb-utóbb unalomhoz és a motiváció hiányához vezethet. Válassz új helyet és futástervet, feszegesd a határaidat.

Forrás: Thinkstock

4. Tartozz futó közösséghez

Talán az egyik legmotiválóbb dolog az lehet a futók számára, ha egy közösséghez tartoznak. Nem csupán egy csapat része leszel, de rendezvényeken is részt vehetsz velük, új kapcsolatokat, barátságokat alakíthatsz ki, ha pedig nem lenne kedved a sporthoz húzóerőként hat majd rád a csapat. 

Így futhatsz gyalogkakukk tempóban: öt tipp a gyorsabb futásért
Szívesen futsz, de valamiért nem tudsz gyorsítani a tempódon, javítani a részidődön? Fogadd meg a tippjeinket és gyorsulj fel!