Ha probléma van az ízületeiddel, akkor nem az a jó megoldás, hogy nemet mondasz mindenféle sportra. Inkább válts biztonságos üzemmódba, válaszd a kíméletes edzésmódokat, amelyek jót tesznek az ízületeidnek is.

Úszás

A szárazföldi mozgásformákkal szemben lényegesen kisebb a sérülés veszélye a vízben végzett sportoknál. Ennek a fő oka az, hogy a felhajtóerő miatt könnyebb a mozgás a vízben, tulajdonképpen kevesebb testsúllyal dolgozunk, így kisebb terhelés éri az ízületeket. Egy kutatás szerint a szárazföldi testsúlyunknak egészen pontosan a 10%-a nehezedik csak az ízületeinkre vizes közegben. Az úszás ráadásul kiváló hatással van a vérkeringésre, átmozgatja az egész testet, így kiváló alakformáló hatással is bír.  

Forrás: Dreamstime
5 nyomós ok, amiért az úszás az egyik legjobb sport
Többször halljuk, hogy az úszás mennyire jót tesz a testi és lelki egészségünknek. Íme, 5 ok, amiért érdemes olykor a futócipőt is fürdőruhára cserélni. Olvasd el a Life.hu cikkét!

Vízi fitnesz

Ha az úszást esetleg túl monotonnak találod, vagy egyébként is az aerobikóra volt a kedvenced, akkor a vízi fitneszórákat javasoljuk. A foglalkozások rendkívül változatosak, ami annak is köszönhető, hogy rengeteg izgalmas eszközt találtak már ki a vízi fitnesz színesítésére. Mivel a víz a levegőnél sokkal sűrűbb közeg, ezért igencsak hatékonyan lehet erősíteni, az eszközök segítségével pedig még nagyobb erőellenállásokkal lehet dolgozni, úgy, hogy közben mégis véded az ízületeidet.  

Forrás: Youtube

Tajcsi

Nem is olyan régen végeztek egy kísérletet 200 ízületi betegségben szenvedő ember bevonásával. A csoport fele a szokásos kezelésben részesült, míg a másik felét tajcsigyakorlatokkal gyógyították. A tajcsi egyfajta kínai harcművészet, amit a nyugati kultúrákban a harci elemek elhagyásával, kizárólag egészségmegőrzésre is alkalmaznak. A kísérlet 12 hete után a kutatók kérdőívekkel értékelték a páciensek fájdalmát, ízületi merevségét és az ízületük működését. A tajcsival gyógyuló páciensek sokkal jobb értékeléseket adtak, ráadásul a stressz és a szorongás is sokkal nagyobb mértékben enyhült az életükben.

Forrás: Dreamstime

 

Tudtad?
25 éves korunk felett egyre kevesebb kollagén termelődik a szervezetünkben. A kollagén felel a feszes, rugalmas bőrért, a haj és a körmök szépségéért, de a csontok, az izmok és az ízületek egészségéért is sokat tesz.