Alig várod már, hogy a tengerparton süttesd a hasad, de az odavezető hosszú utat a pokolba kívánod? Félsz a repüléstől, esetleg tengeribeteg vagy, vagy az autóban jön rád a rosszullét? Az alábbi tippjeinkkel neked is szeretnénk segíteni. 

Utazási betegség

A gyűlölt utazási betegség hajón utazva, de akár autóban ülve is rátörhet az emberre, ennek oka pedig, hogy a szemünk alkalmazko­dik a mozgáshoz, a belső fül viszont nem, ezért hányinge­rünk lehet, mert az agy egymásnak ellentmondó jeleket kap. Az émelygést gyakran hányás követi, és izzadás és fejfájás is fellép­het. Mit tehetsz ellene?

Forrás: Dreamstime

Ha autóban utazol, szögezd a tekinteted előre az útra, ha pedig hajón, akkor nézd a horizontot. Ha lehet, ne nagyon mozgasd a fejed, mivel ezzel is csökkented a belső fül egyensúlyozó működésének ellentmondó vizuális ingereket. Menet közben hanyagold az olvasást, a telefonodat se nagyon nyomogasd, ne tegyél semmi olyat, amihez közeli tárgyakra kell fókuszálni.

Félelem a repüléstől

A repüléstől való félelem intenzitása az enyhe szorongástól a félelmen és a fóbián keresztül a kontrollvesztett pánikállapotig terjedhet. A tünetek izzadás, émelygés, gyengeségérzés, szapora légzés, hányinger vagy hányás, illetve a pánikállapot tünetcsoportja. A tünetek már a váróteremben vagy az utazás előkészületeinél jelentkezhetnek. Akinek komoly problémája van a repüléssel, a legjobban teszi, ha pszichológushoz fordul, az enyhébb félelmen viszont akár néhány praktikával is átlendülhetsz.

Forrás: Dreamstime

A megfelelő hasi légzés nagyban segít megőrizni a nyugalmat. Egy belégzés három másodpercig tartson, egy kilégzés ugyanennyi ideig, így egy perc alatt tíz alkalommal cserélsz levegőt. Továbbá az is elengedhetetlen, hogy nézz szembe a félelmeddel! Képzeld el az utat, játszd le magadban, ahogy végigsétálsz az ülések között, és helyet foglalsz. Mindeközben gondolj az úti célra, pozitív dolgokra, a nyaralásra vagy a rég nem látott rokon viszontlátására.

 Támogatott tartalom