Vajon mi az oka annak, hogy egész nap visszafogottan és egészségesen táplálkozunk, de a délutáni órákra aztán eltörik valami bennünk, és nassolni kezdünk? A szakemberek szerint a sütemény a délutáni órákban vonzóbb opció, mint délelőtt.

Az ausztráliai Flinders és a brit Liverpooli Egyetem kutatói több mint 300 fiatal nőt vizsgáltak, akiknek feladata az volt, hogy lejegyezzék a különféle ételekhez kapcsolódó érzéseiket a nap folyamán többször is. Ezekből kiderült, hogy az ember a jelek szerint délután szívesebben nassol, mint máskor.

Forrás: Dreamstime

„Valamiért az ember annál pozitívabban tekint a süteményre, minél későbbre jár az idő, aminek az eredménye aztán az, hogy fogyasztani is fog ezekből, méghozzá gyakran és nem kis adagokat" – mondja Dr. Ashleigh Haynes, a Flinders Egyetem pszichológus kutatója.

Plusz egy óra alvás, és kevésbé leszel éhes! Így vedd elejét a nassolás iránti vágyadnak
Eleged van az egész nap gyötrő "hunger pang"-ekből, azaz az éhségnyilallásokból, amelyek leküzdhetetlenül támadnak rád? A mindent legyűrő éhség közepette nem egyszerű egészségtudatosnak maradni, hiszen korgó gyomorral nehezen tudunk ellenállni a táplálónak sokszor legkevésbé sem nevezhető pizzának vagy fagyinak. Íme, néhány egyszerű, ám nagyszerű módszer, ha rád tör a mindent elsöprő éhség.

A szakember szerint mindez azt mutatja, hogy szükség van egy sor egyszerű stratégiára, amelynek segítségével felkészülünk a délutáni süteményválságra, és elkerüljük a céltalan nassolást.

Forrás: Dreamstime

„Fontos, hogy a főétkezések között se maradjunk éhesek, bizonyos helyzetekben ajánlott is a plusz étkezés. Az édesség viszont túl sok üres kalóriát, cukrot és szénhidrátot tartalmaz, ezért érdemes inkább zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztani szükség esetén" – teszi hozzá a szakember.

A nassolás valójában segíti a diétát – Csak okosan kell csinálni!
Nem érdemes spártai életet élni a fogyókúra idején, az előre eltervezett és ügyesen kivitelezett "nasinapok" ugyanis jót tesznek a motivációnak. Olvasd el a Life.hu cikkét!