Ha az édes élvezetek híve vagy, és nem kedveled az üres feketét, fogadd meg alternatív kávétippjeinket. Ne feledd, a finomított cukor nélkül is élvezni lehet az édes ízeket!

Méz

A méz a természet igazi kincse, hiszen elképesztően finom, rengeteg fajtája van, és még egészséges is. Gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban és aminosavakban. A méz nyugtató és baktériumölő hatású, nagyon hatásos köhögésre és torokfájásra, javítja az emésztést, segíti a vérképzést, és erősíti a szív izmait. Amire mindenképpen érdemes figyelni, az az, hogy helyi méztermelőktől szerezzük be, legyen szó akácmézről, repcemézről, gesztenyemézről, hársmézről vagy egyéb kuriózumról.

Forrás: Dreamstime

Sztívia

A sztívia kalóriamentes, nagy pozitívuma, hogy nem emeli meg a vércukorszintet, sem az inzulinszintet a szervezetben, így a cukorbetegek is bátran fogyaszthatják. Ráadásul vitaminokat, ásványi anyagokat is tartalmaz. 

Forrás: Dreamstime
Ihász Katalin dietetikus véleménye a sztíviáról
"A sztívia tényleg jó, hiszen abszolút természes. Ezzel a cukorbetegeknek és a diétázóknak sem kell lemondaniuk az édes ízről, hiszen ők is bátran használhatják. Ráadásul 0 a glikémiás indexe, nem emeli az egekbe a vércukorszintet. Ma pedig már olyan termékeket is kapni, amiknek tényleg nincs mellékízük."

Nyírfacukor

A nyírfacukor, más néven xilit a hagyományos répacukorhoz képest 40%-kal kevesebb kalóriát tartalmaz. Ami szintén nagyon fontos, az az, hogy csak fokozatosan emeli a vércukorszintet, nem kényszeríti a szervezetet vad inzulintermelésre. Antibakteriális hatása lévén nem engedi elszaporodni a szájban a fogszuvasodást okozó baktériumokat, ráadásul egy kissé az étvágyat is csökkenti.

Forrás: Dreamstime
10 tipp a cukorfogyasztás csökkentéséhez
A legtöbb ember az ajánlottnál jóval több cukrot fogyaszt, ami nemcsak hízáshoz vezet, de árt a fogaknak, a májnak, sőt egyes rákos megbetegedéseknek is okozója lehet. Olvasd el a Life.hu cikkét!