Már elkezdted a diétát, hogy bomba formába kerülj nyárra? Ne add fel akkor sem, ha mélypontok tarkítják az utadat, mert a cél nagyon is nemes. Hiszen a diétából egy új életmódot alakíthatsz ki, így az egészség és az állandó bomba forma garantált lesz.

1. Nézz új recepteket

Ha ugyanabból a néhány alapanyagból készíted el a diétás fogásokat, akkor ne lepődj meg azon, hogy hamarosan undorral nézel majd ezekre az ételekre. Próbálj meg minél több alapanyaggal dolgozni, legyenek ezek gabonák, zöldségek vagy gyümölcsök. Nagyon sokat segít, ha állandóan újabb és újabb recepteket keresel. Kövesd például a magyar finteszbloggereket, tőlük is sokat tanulhatsz a táplálkozásról.

Próbálj meg minél több alapanyaggal dolgozniForrás: Thinkstock

2. Dobd fel az edzést

Ahogy az étkezésben, úgy a sportolásban is veszélyes lehet az egyhangúság. Ha mindig ugyanazt kell csinálni, az sokaknak nagyon hamar unalmassá válik. Próbálj ki többféle mozgásformát is, variáld a kedvenceidet, hogy véletlenül se érezd unalmasnak az edzéseket. A változatos erőpróbák arra is jók, hogy különböző feladatokban próbáld ki magad, így biztosan lesz sikerélményed is, hiszen mindig van, ami jobban, és ami kevésbé jól megy az elején. 

Próbálj ki többféle mozgásformát isForrás: Thinkstock

3. A zene mindig felpörget

Az edzésekhez mindig extra motivációt nyújthat, ha közben zenét hallgatsz. Semmi nem pörget fel úgy, mind a kedvenc ritmusaid, hiszen ezek olyan dalok, amire alapesetben is szívesen mozogsz, csak éppen tánc formájában. Itt tennénk hozzá, hogy néhány órányi tánc is szuper zsírégető. Egy óra tánccal 254 kalóriát is elégethetsz!

Forrás: Youtube
A 10 legjobb zeneszám futáshoz
Veled is sokszor előfordul, hogy nincs elég motivációd a sportoláshoz? Pedig egy jó edzőtárssal, vagy ha jobban szeretsz egyedül futni, néhány pörgős számmal is feldobhatod az edzésedet. Motiváld magad a legjobb ritmusokkal!

4. Türelem

Természetesen az is előfordul, hogy azért kerülsz mélypontra, mert nem úgy jönnek az eredmények, ahogy azt elvártad magadtól. Erre sincs jobb recept, mint a türelem, hiszen nincsenek instant megoldások, mindenhez idő kell. Viszont a türelem olyan dolog, amit gyakorolni lehet. Gyakorolhatod a meditációt, vagy járj el jógaórákra. Ezek olyan tevékenységek, amelyek megtanítanak arra, hogy le tudj lassítani.  

Gyakorolhatod a meditációtForrás: Thinkstock

5. Legyél sorstársak között

Nagyon sokat segíthet a mélyponton, hogy ha sorstársakkal veszed körbe magad. Olyanokkal, akiknek hasonló problémáik és persze hasonló céljaik vannak. Támogathatjátok egymást, megoszthatjátok egymással tapasztalataitokat, amiből rengeteget tanulhattok.

Nagyon sokat segíthet a mélyponton, hogy ha sorstársakkal veszed körbe magadForrás: Thinkstock
3 ok, amiért a diéta helyett életmódváltásba kezdj
Szerintünk az a jó diéta, ami rávezet arra, hogy az életmódváltásnak van egyedül értelme. A diétának viszont semmi. Hogy miért? Íme, három ok!