A zöldségek az egészséges életmód alapkövei. Olyan élelmiszerek, amelyek rengeteg rostot, vizet, ásványi anyagokat, vitaminokat tartalmaznak. Minden egyes étkezésünk alkalmával kellene zöldséget enni az egészségünk érdekében, sokaknak azonban ez nehezére esik. Pedig csak egy kis odafigyelést igényel, hogy teljesítsük ezt az alapvető feltételt. 

A kutatás eredményei  

A közelmúltban elvégzett felmérések szerint az amerikaiak többsége nem fogyaszt elegendő mennyiséget zöldségekből, és legtöbbjük ezt rossz ízükkel indokolja. Éppen ezért végeztek vizsgálatot arról, hogy mivel vehetőek rá a felnőttek arra, hogy mégiscsak több zöldséget fogyasszanak egészségük érdekében. Ez ráadásul azért is lenne fontos, hogy megelőzzék a túlsúly kialakulását.

Egy, a közelmúltban végzett felmérés szerint a zöldségeknek tulajdonított rossz íz miatt nem fogyasztunk belőlük elegetForrás: Thinkstock

A vizsgálat eredménye világos volt. Kiderült belőle, hogy sokan egyszerűen nem érzik magukat képesnek arra, hogy finomakat főzzenek a különféle zöldségekből. Az első és legfontosabb lenne tehát megtanítani az embereknek a különböző főzési és párolási technikákat. Másodszor pedig arra is fény derült, hogy a megfelelő fűszerezéssel máris sokkal kívánatosabbá válnak a zöldséges fogások azok számára is, akik korábban elutasították a hasonló ételeket.

Így kezdd el

1. Ismerd meg az alapanyagokat

Sokan úgy jelentik ki, hogy nem szeretik a zöldségeket, hogy valójában meg sem kóstoltak néhány fajtánál többet. Pedig annyi lehetőség van, kizárt, hogy egyik íze se jöjjön be. Menj el egy nagy piacra, és nézz ott körbe. Vegyél többféle zöldségből egy keveset, és találd meg a kedvenceidet!

Az 5 legjobb zsírégető zöldség
A bőséges zöldségfogyasztás az egészséges étkezés és a diéta szerves része. Néhánnyal ráadásul különösen jól jársz, hiszen nemcsak hogy tele vannak vitaminnal, de egyáltalán nem hizlalnak, sőt az anyagcserét is gyorsítják. Olvasd el a Life.hu cikkét!

2. Ismerd meg a fűszereket

Nemcsak a zöldségeket, a különböző fűszereket is térképezd fel. De ne a szárított, zacskózott fajtát keresd, hanem a friss, zöld fűszernövényeket. Ezeknek annyira intenzív ízük van, és ezekből is annyi félét találhatsz, elképesztően feldobják majd az ételeket. Kísérletezz a bazsalikommal, oregánóval, korianderrel, kaporral, metélőhagymával, rozmaringgal, kakukkfűvel, mentával.

Használj friss, zöld fűszernövényeket a főzéshez!Forrás: Thinkstock
Tipp
Nem kell rögtön megvenned egy egész cserép fűszernövényt. A Lehel piacon például találsz olyan fűszerárust, akitől kisebb ágakat is tudsz venni, így mindenből tudsz vinni egy keveset.

3. Tanuld meg elkészíteni

A különböző elkészítési eljárásoknak is nézz utána. Lehet grillezni, főzni, sütni, párolni. Ha a sokféle technikával a sokféle zöldséget és fűszert összeadod, rájössz, soha nem lehet ráunni az egészséges falatokra. 

Forrás: Thinkstock
Hozd ki a legtöbbet kedvenc zöldségeidből!
Tudtad, hogy a répában sokkal több vitamin megmarad, ha párolva fogyasztod? A nyers étkezés nagyon egészséges dolog, de bizonyos zöldségeket érdemes inkább főzve, párolva beiktatni az étrendedbe. Hogy miért? Most eláruljuk!

4. Nyersen a legjobb

Sok zöldség nyersen tartalmazza a legtöbb tápanyagot, így ezt sem érdemes kihagyni. Persze a nyers zöldségeket is nagyon egyszerűen fel lehet dobni, például különböző mártogatósokkal.