Nassolj bűntudat nélkül! Szuperfinom falatok a foci-Eb-re

2016.06.12. 19:25

Ugye tudod, hogy ha minden meccs alatt popkornt vagy csipszet esztek a pároddal, akkor annak rossz vége lesz? Próbáljatok ki inkább az egészségesebb, de annál finomabb házi készítésű falatokat a foci-Eb alatt!

Mártogatósok

A mártogatósban az az igazán klassz, hogy rengeteg módon variálható, így nem is lehet rögtön megunni, hiszen rengeteg krémet és szalszát lehet hozzá kitalálni. Ami mindenképpen kell hozzá, azok különböző zöldségek felvágva, például répa, zellerszár, zsenge cukkini. De esetleg teljes kiőrlésű kenyérből is piríthatsz pár szeletet. Ezeket vágd háromszög formájúra. Amit még jó mártogatni, az az egészséges, házi készítésű csipsz.

Forrás: Dreamstime

Humusz

Akkor jársz a legjobban, ha konzerv csicseriborsót veszel, hiszen azzal rögtön lehet is dolgozni, míg a zacskós kiszerelésű társát meglehetősen sokáig (nagyjából két óráig) kell főzni. A puha csicseriborsót robotgéppel zúzd össze, majd lágyítsd a krémet egy kevés olívaolajjal. Fokhagymával, sóval, citromlével ízesítsd. A tetejére tehetsz friss petrezselymet.

Avokádókrém

Az avokádókrém készítése tulajdonképpen a vásárlásnál kezdődik. Mindenképpen puha avokádót válassz, azzal lehet rögtön jól dolgozni. Vágd félbe, és kanalazd ki a belsejét. Ha valóban puha, villával könnyedén összenyomhatod. A só, a citromlé és a fokhagyma elmaradhatatlan hozzávalói az avokádónak, de szárított paradicsomot is tehetsz bele.  

Forrás: Dreamstime

Paradicsomos szalsza

Vágj apróra néhány paradicsomot, majd robotgéppel dolgozz rá még egy kicsit, hogy mártogatós állaga legyen, de azért ne is legyen teljesen folyós az egész. Ha ezzel kész vagy, vágj nagyon apróra egy fél fej lilahagymát, tedd hozzá a paradicsomhoz, majd egy kis sóval, egy csokor friss korianderrel és egy lime levével ízesítsd. Ha szeretitek a csípőset, egy kevés csilit is vághatsz bele.

Házi csipszek 

A mi kedvenc házi csipszeink az édesburgonya-, a cékla- és a paszternákcsipsz. Az elkészítésnek két titka van, az egyik az, hogy nagyon vékonyra kell gyalulni a zöldségeket, a másik pedig az, hogy a sütőben nem szabad egymásra pakolni, hanem szépen egymás mellé kell tenni, és egy kevés olívaolajjal kell megöntözni, persze egy kis sót is lehet rátenni. Azt nem ajánljuk, hogy bő olajban süsd ki, sütőben az olívaolaj társaságában lesz igazán egészséges ropogtatnivaló belőle.

Forrás: Dreamstime
nassolnivalófinomságegészségesfoci EB 2016