Botrányok és történelmi jelentőségű események: a legemlékezetesebb divatpillanatok 2017-ből

fashion week tervező Vogue USE Unused Ikea Terry Richardson
Clock icon
Cikkünk több mint egy évvel ezelőtt frissült utoljára, a benne szereplő információk elavultak lehetnek.
Rengeteg változáson ment keresztül 2017-ben a divat világa, de botrányoktól sem volt mentes az idei év: elég csak az Ikea és a Balenciaga esetét említeni, vagy a kissé sárdobálósra sikeredett főszerkesztőváltást a brit Vogue-nál. Mutatjuk az év legemlékezetesebb divatpillanatait!

Magyar divattervezői sikerek

2016 végén Gigi Hadid Nanushka-ruhájáról cikkeztünk, de az idei évben is voltak hasonló sikerek. Abodi Dóra egyik kreációja a CMT Music Awards díjátadón tűnt fel. A magyar divattervező ruháját Carrie Underwood viselte.

Carrie Underwood Abodi Dóra kreációjában - CMT Music Awards, 2017. Forrás: Getty Images

Ikea kontra Balenciaga

Ez év májusában robbant a hír: a Balenciaga luxusmárka közel 600 ezer forintért dobta piacra az Ikea pár száz forintos FRAKTA bevásárlótáskájáról koppintott táskát. Míg a Balenciaga nevetségessé tette magát, addig az IKEA piros pontot kapott azért, ahogy kezelte a furcsa helyzetet. A lakberendezésre szakosodott cég egy ütős kis kampányt dobott össze, amiben elmagyarázták, hogyan lehet megkülönböztetni az eredeti, 195 forintos IKEA zsákot a 600 ezer forintos Balenciaga táskától. Az ügy után a mémgyárosok is beindultak, és kiderült, mennyi mindent lehet csinálni egy FRAKTA zsákból.

Az eredeti, 195 forintos Ikea táska Forrás: Ikea.com.hu

A 600 ezer forintos Balenciaga táska Forrás: balenciaga.com

Botrány a brit Vogue-nál

Alexandra Shulman idén nyáron 25 év után távozott a brit Vogue főszerkesztői székéből. Egy korszak zárult le ezzel. Helyét az Angliában nevelkedett, de ghánai származású Edward Enninful vette át, aki férfiként és színesbőrűként is az első főszerkesztő a magazin életében. Az exfőszerkesztőt távozása után rasszizmussal is megbélyegezték, amiért korábban nem volt színesbőrű tagja a Vogue szerkesztői csapatának, illetve egy interjúban elhangzott mondat miatt húzták rá a vizes lepedőt: „ez a munka nem való olyannak, aki azt gondolja, hogy a munkakörének lényege a dizájner cuccokban való fotózkodás híres barátok körében" - fogalmazott Shulman. Sokak szerint ez a mondat egyértelműen Enninfulnak lett címezve, akit egy "híres barát", Naomi Campbell vett védelmébe.

Alexandra Shulman a brit Vogue távozó és Edward Enninful a brit Vogue új főszerkesztője Forrás: Getty Images

Az új főszerkesztő nyáron el is kezdte a szerkesztőség átalakítását, és több színesbőrű divatszakértőt is meghívott a csapatba. Az első, általa szerkesztett címlapra egy hozzá hasonlóan ghánai származású modellt kért fel, Adwoa Aboah-t, aki mellesleg a keresztlánya Enninfulnak. A sztori igencsak meglepő végkifejlete, hogy a modell sötét bőrét jónéhány árnyalattal világosabbra retusálták az újságban, és csodaszép szeplőinek nagy részét is eltűntették.

Adwoa Aboah Forrás: Instagram/adwoaaboah, Vogue

Megszűnt a USE Unused

A magyar divatban nemcsak sikersztorik születtek 2017-ben. Az egyik legrégebbi fennállású brand, a USE Unused tervezői június 1-jén jelentették be a közösségi média felületein, hogy 13 év után a márka megszüntetése mellett döntöttek. A USE 2004-ben jött létre a később kivált Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila kezei alatt. A magas minőséggel készített designer darabok a letisztult formaviláguk, monokróm színhasználatuk miatt hamar közönégkedvenccé váltak. Hangos sikert értek el a 2016-os riói olimpiára tervezett formaruhákkal is.

András Tóth és Attila Godena-Juhász Forrás: Facebook/USE Unused

A tervezők döntését Tóth András a következőképpen magyarázta: „Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani"

Összeálltak a 90-es évek modelljei

A milánói divathéten, ahol a 2018-as tavaszi-nyári szezon kollekcióit mutatták be, sejteni lehetett, hogy a Versace nagy dobásra készül, és ez nem is volt másként. Fantasztikus kollekciót láthattunk, Gianni kedvenc inspirációi léptek fel új színben, majd jött az este fénypontja: Gianni Versace és az egész világ imádott topmodelljeinek kifutóra lépése. Ők az isteni tervező szakmai életének meghatározó alakjai: Cindy Crawford (51), Carla Bruni (49), Helena Christensen (48), Claudia Schiffer (47) és Naomi Campbell (47) egy-egy aranyruhában tisztelegtek a legenda előtt. Egymásba és Donatellába kapaszkodva, együtt vonultak végig a kifutón.

Balról jobbra: Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbel, Cindy Crawford és Helena Christensen Forrás: The Yomiuri Shimbun/Koki Kataoka

20 éve gyilkolták meg Gianni Versacét

20 évvel ezelőtt történt, 1997. július 15-én, hogy meggyilkolták az akkor legsikeresebb és imádott divattervezőt, Gianni Versacét. Halálának okáról ma is rengeteg teória él, ami viszont biztos, hogy a kivételes tehetségű, sajátos szemléletmóddal megáldott legenda elvesztése nagy tragédia volt. Két évtized múltán, a milánói divathéten az egész szakma előtte tisztelgett. Olvasd el a Life.hu cikkét!

A Vogue jubileumi száma

A divatmagazinok számára minden évben a szeptemberi kiadás a legfontosabb. Ahogy mondani szokás: a szeptember a divatvilág januárja. Az amerikai Vogue fennállásának 125. évfordulója miatt pedig még nagyobb figyelmet szenteltek ennek a kiadásnak, amit négy különböző címlappal lehetett megvásárolni. Mindegyiken Jennifer Lawrence szerepelt, amit sokan meglepő döntésnek tartottak, ahogy maguk a címlapfotók is igen sok kritikát kaptak. A 125. szeptemberi számról itt olvashatsz részletesebben!

A Vogue szeptemberi számának egyik címlapja, mindegyiken Jennifer Lawrence szerepelt Forrás: Vogue

Rihanna leigázta a szépségipart

Rihanna Fenty Beauty néven piacra dobott sminkkolekciója bizonyos szempontból minden létező sminkmárkától különbözik. Az énekesnő ugyanis nagyot álmodott, a vásárlók pedig igencsak meghálálták a fáradozásokat. A kollekcióban kapható alapozó 40 (!) különböző árnyalatban került a drogériákba, ezzel pedig az albínóktól kezdve a legsötétebb bőrszínig minden árnyalatot lefedett. Az igazán sötét árnyalatokkal eddig csak nagyon kevés cég foglalkozott az eladási statisztikákra hivatkozva,

Rihanna kollekciójából viszont elsőként kapkodták el a sötét árnyalatokat a vásárlók. Több Instagram-poszt is bizonyította, hogy a különböző drogériákban szó szerint kifosztották ezeket a színeket. „A kollekciót a világ összes nője inspirálta, Rihanna fő célja pedig az volt a vele, hogy mindenki jól érezze magát a bőrében. Bármelyik kultúrából, bármelyik rasszból származzon valaki, rendelkezzen bármilyen bőrszínnel vagy vallással, bátran hordhatja a Fenty Beauty termékeket" - mondta Hector Espinak sminkmester.

Minden, amit Rihanna sminkkollekciójáról tudni kell

Az énekesnő FentyXPuma ruházati divatmárkája után több mint kétéves kísérletezés és több hónapos tesztelés után, idén nagy durranással robbant be a sminkkollekciója. Ars poétikája a háromlépcsős filozófiát aknázza ki mesterien: legyen tökéletes az arc, legyen izgalmas a szem és az ajak. Olvasd el Larion Oscar beszámolóját!

Terry Richardson száműzetése

Habár Terry Richardsonnak eddig sem volt túl jó híre a divatszakmában, ami a fotóalanyaival való kapcsolatát illeti, a Weintsein-botrány miatt újra előtérbe kerültek a híres fotós zaklatási ügyei. A nem is kevés és sok esetben igencsak bizarr panasz miatt az amerikai Vogue már 2014 óta nem dolgozik együtt Richardsonnal, idén azonban a Condé Nast minden magazinját letiltotta a fotóssal való együttműködésről. Ehhez a kiadóhoz tartozik a Vogue-on kívül a Glamour, a GQ és a Vanity Fair.

Terry Richardson Forrás: Instagram/ Terry Richardson
A hónap sminktrükkje: a holografikus ragyogás!http://www.life.hu/trend/20171128-a-honap-sminktrukkje-a-holografikus-hatas.htmlHa igazán ki akarsz ragyogni a tömegből, akkor a legújabb őrületet, a holografikus hatást imádni fogod, igazi partikellék. A folyton változó divatáramlat újra felfedezte a hetvenes évek vibráló csillogását, ami még több lehetőséget kínálva tért vissza: nemcsak a ruhák és kiegészítők terén izgalmas, hanem a sminktermékekben is. A kínálatban van holografikus szemhéjpúder, highlighter és szájfény is. TrendOrigoÍgy hordják a melegítőt a celebek - Fotók!http://www.life.hu/trend/20171123-igy-hordjak-a-melegitot-a-celebek-street-style-trendjelentes.htmlA melegítő már egészen mást jelent, mint a 80-as, 90-es években. Már közel sem egy bénácska ruhadarabról van szó, amit ciki visszanézni a képekről. Trendi viselet lett belőle, a street style elengedhetetlen alapdarabja. Most megmutatjuk, hányféle stílusban viselik manapság a celebek az egykoron nevetség tárgyává lett melegítőt. TrendOrigoÍgy változott Miley Cyrus stílusa az elmúlt évtizedbenhttp://www.life.hu/trend/20171122-a-25-eves-miley-cyrus-stilusevolucioja.htmlMiley Cyrus 13 éves kora óta a nyilvánosság előtt éli életét, azóta pedig nem kevés sztorit szolgáltatott a sajtó képviselőinek és a rajongóinak. Lázadókorszaka meglehetősen botrányosra sikerült, 25 éves korára viszont úgy tűnik, lenyugodott, és stílust váltott. Következzen a születésnapos Miley stílusevolúciója! Trend--Ilyen volt az év legdögösebb fehérnemű bemutatója, a Victoria's Secret show http://www.life.hu/trend/20171120-ilyen-volt-a-victorias-secret-2017es-divatbemutatoja.htmlIdén Kínában, egészen pontosan Sanghaiban rendezték meg az év leglátványosabb és legnépszerűbb divatbemutatóját. A Victoria's Secret show-n évről évre a legszebb és legtökéletesebb alakú modellek vonulnak fel, ráadásul a szokásos megkötések nélkül: a szigorú tekintetek és megszokott vonulások helyett itt puszikat dobálnak, kacsintanak, integetnek a modellek. Nem egyszerű divatbemutató, hanem igazi showműsor grandiózus kiegészítőkkel és a legszebb fehérneműkkel. Trend--A tökéletes arcbőr 10 titkahttp://www.life.hu/trend/20171121-a-tokeletes-arcbor-tiz-titka.htmlA tökéletes arcbőrt elérni nem lehetetlen, csupán napi szintű odafigyelést, gondoskodást igényel. Hosszú távú befektetés, és érdemes minél korábban elkezdeni! TrendOrigo50 feletti férfiak, akik bebizonyították, hogy a kor csak egy számhttp://www.life.hu/trend/20171123-50-feletti-ferfiak-akik-bebizonyitottak-hogy-a-kor-csak-egy-szam.htmlA mai társadalom hajlamos leírni az idősödő korosztályt, akik közül pedig rengetegen bizonyítják, hogy az élet nem áll meg 50 felett sem, sőt! Mutatunk is közülük néhányat! TrendOrigo

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.