A jófajta diétát valójában életmódváltásnak hívjuk. Sokakat viszont megijeszt ez a szó, ugyanis hosszú távú elköteleződést jelent, míg a diéta a köztudatban egy gyors fogyási módszert takar. Ennek azonban nem szabad bedőlni. Hogy jól tudj választani a különböző fogyókúrás módszerek között, megmutatjuk a jó diéták 10 ismérvét.

  • 1. Meghatározza az ideális súlyvesztést

Az olyan diétákat mindenképpen kerüld el, amelyek egy hét alatt többkilós súlyvesztést ígérnek. Az ilyen mértékű fogyás felborítja a test egészséges működését, és egészségügyi problémákat is okozhat. Az ideális súlyvesztés fél-egy kiló között van hetente. 

A jó diéta meghatározza az ideális súlyvesztéstForrás: Shutterstock
  • 2. Nem tiltja a zsírok bevitelét

Sok diétára jellemző, hogy nagymértékben csökkenti a zsírok bevitelét, pedig a jófajta zsírokra nagy szüksége van a szervezetünknek. A zsírcsökkentett diétától fáradékony leszel, és az állandó éhségérzet fok kerülgetni.

Ősellenség vagy barát? Tények és tévhitek a rettegett zsírról

Előítéletek és fenntartások? Információhiány vagy épp túl sok információ a zsírokról? Mért fontos, hogy tisztában legyünk a valódi tényekkel? A zsírok elengedhetetlen részét képezik a kiegyensúlyozott táplálkozásnak, ugyanakkor sokan az elhízás és betegségek okozójának tekintik. Olvasd el a Life.hu cikkét!

  • 3. A reggelit fontos étkezésnek tartja

A minőségi reggeli elengedhetetlen ahhoz, hogy egész nap energikus legyél. Jófajta szénhidrátban, zsírokban és rostokban gazdag reggelit érdemes enni, ez szuper lendületet ad a naphoz, ráadásul azt is kimutatták, hogy akik gazdagon és jól reggeliznek, azok sokkal könnyebben fogynak, ráadásul sokkal kevesebbet nassolnak a nap folyamán.

  • 4. A rendszeres étkezést támogatja

A sikeres diéták napi ötszöri étkezést javasolnak. Ennyire tényleg szükség van, ha kevesebbszer eszel, akkor ugyanis hajlamos az ember több ételt bevinni, így viszont szépen eloszlik egy napra a kellő mennyiség, és nem terheli meg a gyomrot. 

Az ideális diéta a napi ötszöri étkezést támogatjaForrás: Shutterstock
  • 5. Az életmódváltás felé terel

A jófajta diéták életmódbeli változtatásokra ösztönzik az embereket, ahelyett, hogy különböző porokat, formulákat, felkapott élelmiszereket ajánlanának.

  • 6. A fehérje és a szénhidrát együttes fogyasztását javasolja

A hosszú távú fogyás egyik kulcsa a vércukorszint alacsony szinten tartása. A szénhidrát fehérjével való fogyasztása pedig lassítja a cukrok felszívódását, így nem emelkedik meg a vércukorszint. 

  • 7. Nem zár ki egy élelmiszercsoportot sem

A jó étrendben minden élelmiszercsoport képviselteti magát. A fogyókúrák jellemzően a szénhidrátot hagyják ki az étrendből, ami komoly hiánybetegségekhez vezethet, de ehhez hasonlóan más élelmiszert sem szabad kihagyni, csak összhangba kell hozni. 

A jó diéta nem tiltja a szénhidrátok fogyasztását semForrás: Shutterstock
A kiegyensúlyozott táplálkozás 7 szabálya

Ki ne szeretne karcsúbb, egészségesebb és nagyobb önbizalommal megáldott lenni, különösen ilyenkor, amikor közeledik a nyár? A sikerhez vezető út első lépése az elhatározás, amit aztán a helyesen kivitelezett megvalósításnak kell követnie. Már-már köztudott, hogy az egészséges életmódot 70%-ban az étkezés, 30%-ban a sport határozza meg. Ezért most a kiegyensúlyozott táplálkozáshoz adunk tippeket!

  • 8. A kalóriaszámlálást elavultnak tartja

A kalóriaszámlálás elavult, és nem is garantálja a fogyást. Az alacsony zsírtartalmú és alacsony kalóriatartalmú muffin és latte végső soron többet visz rád, mint egy rántotta teával. 

  • 9. A testmozgást is támogatja

A jófajta diéta egyértelműen támogatja a testmozgást, és egyértelművé teszi, hogy a megfelelő étrend és a sport kettősével lehet csak igazi eredményt elérni.

A jófajta diéta egyértelműen támogatja a testmozgástForrás: Shutterstock
  • 10. Tiltja a feldolgozott élelmiszereket

Minden jó diéta tiltja a feldolgozott élelmiszereket, amik rengeteg hozzáadott sót és cukrot, ráadásul sok vegyi anyagot tartalmaznak. Helyette a sütés-főzés alapanyagainak megismerésére, és az otthoni kísérletezésre bíztat.